Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Interaction Shallow Tunnels and Structures

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 108 - 116, 15.12.2020

Öz

The soil lost due to the tunnels built in the ground causes surface collapses and lateral movements. It is seen that in the tunnels that will pass under the existing structures, it is important to calculate the effects that will occur on the structures. The purpose of this study is to investigate the effect of the shallow tunnel and the structure on each other by examining this problem and to suggest suitable solutions. The biggest problem in tunnel-structure interaction is the problem caused by sitting on the ground surface. For this reason, in this study, surface displacements are obtained due to tunnels close to the earth, and the forces that will occur in the upper structure due to these displacements will be examined. For this, the results obtained using the indirect boundary element method will be compared with the results obtained with finite elements. In addition, optimum solutions will be proposed by comparing with the values obtained from the literature.

Kaynakça

  • [1] Kimençe B., Ergüven M.E. (2005). Influence functions of the displacement discontiniuty method for anisotropic bodies. Comput Mech. (36), 484-494.
  • [2] Kiğili, H.N. (2006). Tünel üst yapı etkileşim problemlerinin sınır elemanlar yöntemiyle incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [3] Selby, A.R. (1999). Tunnelling in soils- ground movements and damage to buildings in workington, UK. Geotechnical and Geological Engineering . (17), 351-371.

Sığ Tüneller ve Yapıların Etkileşimi

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 108 - 116, 15.12.2020

Öz

Tünellerden çıkarılan zemin nedeniyle, yüzeyde çökmeler ve yanal hareketlere
neden olur. Mevcut yapıların altından geçecek tünellerde, yapılar üzerinde
meydana gelecek etkilerin hesaplanmasının önemli olduğu görülmektedir. Bu
çalışmanın amacı, sığ tünel ve yapının bu sorunu inceleyerek etkileşimi araştırmak
ve uygun çözümler önermektir. Tünel-yapı etkileşimindeki en büyük sorun, zemin
yüzeyinde oturmanın neden olduğu problemdir. Bu nedenle bu çalışmada
yeryüzüne yakın tüneller nedeniyle yüzey deplasmanları elde edilmiş ve bu
deplasmanlardan dolayı üst yapıda oluşacak kuvvetler incelenecektir. Bunun için
indirekt sınır eleman yöntemi kullanılarak elde edilen sonuçlar sonlu elemanlar ile
elde edilen sonuçlarla karşılaştırılacaktır. Ayrıca literatürden elde edilen değerlerle
karşılaştırılarak optimum çözümler önerilecektir.

Kaynakça

  • [1] Kimençe B., Ergüven M.E. (2005). Influence functions of the displacement discontiniuty method for anisotropic bodies. Comput Mech. (36), 484-494.
  • [2] Kiğili, H.N. (2006). Tünel üst yapı etkileşim problemlerinin sınır elemanlar yöntemiyle incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • [3] Selby, A.R. (1999). Tunnelling in soils- ground movements and damage to buildings in workington, UK. Geotechnical and Geological Engineering . (17), 351-371.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İnşaat Mühendisliği
Bölüm Araştırma Makaleleri (RESEARCH ARTICLES)
Yazarlar

Bahattin Kimençe 0000-0002-4710-7206

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 26 Ağustos 2020
Kabul Tarihi 9 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kimençe, B. (2020). Sığ Tüneller ve Yapıların Etkileşimi. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(2), 108-116.
AMA Kimençe B. Sığ Tüneller ve Yapıların Etkileşimi. Osmaniye Korkut Ata University Journal of The Institute of Science and Techno. Aralık 2020;3(2):108-116.
Chicago Kimençe, Bahattin. “Sığ Tüneller Ve Yapıların Etkileşimi”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3, sy. 2 (Aralık 2020): 108-16.
EndNote Kimençe B (01 Aralık 2020) Sığ Tüneller ve Yapıların Etkileşimi. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3 2 108–116.
IEEE B. Kimençe, “Sığ Tüneller ve Yapıların Etkileşimi”, Osmaniye Korkut Ata University Journal of The Institute of Science and Techno, c. 3, sy. 2, ss. 108–116, 2020.
ISNAD Kimençe, Bahattin. “Sığ Tüneller Ve Yapıların Etkileşimi”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3/2 (Aralık 2020), 108-116.
JAMA Kimençe B. Sığ Tüneller ve Yapıların Etkileşimi. Osmaniye Korkut Ata University Journal of The Institute of Science and Techno. 2020;3:108–116.
MLA Kimençe, Bahattin. “Sığ Tüneller Ve Yapıların Etkileşimi”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 3, sy. 2, 2020, ss. 108-16.
Vancouver Kimençe B. Sığ Tüneller ve Yapıların Etkileşimi. Osmaniye Korkut Ata University Journal of The Institute of Science and Techno. 2020;3(2):108-16.

23487




196541947019414  

1943319434 19435194361960219721 19784  2123822610 23877

* Uluslararası Hakemli Dergi (International Peer Reviewed Journal)

* Yazar/yazarlardan hiçbir şekilde MAKALE BASIM ÜCRETİ vb. şeyler istenmemektedir (Free submission and publication).

* Yılda Ocak, Mart, Haziran, Eylül ve Aralık'ta olmak üzere 5 sayı yayınlanmaktadır (Published 5 times a year)

* Dergide, Türkçe ve İngilizce makaleler basılmaktadır.

*Dergi açık erişimli bir dergidir.

Creative Commons License

Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.