Ulaşım ve enerji sektörü büyük oranda geleneksel fosil yakıtlara bağımlıdır. Biyodizel fosil yakıtların tükenme tehlikesiyle karşı karşıya kalmasıyla günümüzde oldukça cazip bir yakıt haline gelmiştir. Biyodizel, artan nüfusa ve gelişen endüstrileşmeye paralel olarak dünyanın enerji ihtiyacını karşılayabilmek için alternatif bir enerji kaynağı olarak yüksek bir potansiyele sahiptir. Yenilenebilir, sürdürülebilir, çevre dostu ve biyolojik olarak bozunabilir doğası biyodizelin öne çıkan özelliklerindendir. Dizel yakıtıyla benzer fizikokimyasal özellikler göstermesi dizel motorlarda çok küçük ya da herhangi bir modifikasyon olmadan kullanılmalarına izin verir. Bitkisel yağlardan, hayvansal yağlara kadar üretilmeleri için birçok hammadde vardır. Torkta azalma ve yakıt tüketiminde artma gibi motor performansında kötüleşmelere sebep olan düşük enerji içeriğine rağmen çevresel olarak oldukça etkilidir. Yanmamış hidrokarbon, karbon monoksit, karbon dioksit ve partikül madde emisyonlarında düşüşe sebep olurlar. Bu makalenin temel amacı, içten yanmalı motorlarda biyodizel kullanımı ile ilgili bir literatür taraması yapmaktır.
Transportation and energy sector depend highly on conventional fossil fuels. Biodiesel has been very attractive fuel nowadays since fossil fuels faced with extinction dangerous. It has a huge potential as an alternative energy source to fulfill the energy requirement of the world with parallel to rise in population and growing industrialization. Renewable, sustainable, environment friendly and biodegradable nature are the featured properties of biodiesel. Similar physicochemical properties of biodiesel with diesel fuel allow to be used with little or no engine modification in diesel engines. There are lots of raw materials from vegetable oils to animal fats for their production. Although it has lower energy content compared to diesel fuel which cause to deterioration on engine performance as reduced torque and increased fuel consumption, biodiesel is very effective environmentally. It causes to decrease on emissions such as unburned hydrocarbon, carbon monoxide, carbon dioxide and particulate matter. The fundamental objective of this paper is to provide a literature survey related with biodiesel utilization in internal combustion engines.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği |
Bölüm | Derlemeler (REVIEWS) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 28 Temmuz 2021 |
Kabul Tarihi | 20 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |
* Uluslararası Hakemli Dergi (International Peer Reviewed Journal)
* Yazar/yazarlardan hiçbir şekilde MAKALE BASIM ÜCRETİ vb. şeyler istenmemektedir (Free submission and publication).
* Yılda Ocak, Mart, Haziran, Eylül ve Aralık'ta olmak üzere 5 sayı yayınlanmaktadır (Published 5 times a year)
* Dergide, Türkçe ve İngilizce makaleler basılmaktadır.
*Dergi açık erişimli bir dergidir.
Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.