Hemşirelik öğrencilerinin akılcı ilaç kullanımı ve antibiyotik kullanımına yönelik farkındalıklarını artırması, sağlıklı birey ve sağlıklı toplum hedefinin gerçekleşmesine katkı sunacaktır. Bu amaçla hemşirelik öğrencilerine bu konulardaki duyarlılıklarını ölçmek için anket uygulaması yapılmıştır. Çalışma Şubat-Mart 2022 tarihleri arasında Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğrencilerinde yapılan tanımlayıcı tipte bir çalışmadır. Hemşirelik öğrencilerinin % 57’si (n: 260) çalışmaya gönüllü katılmayı kabul etmiştir. Anket formunda öğrencilerin akılcı ilaç kullanımı davranış durumlarını ve antibiyotik grubu ilaç kullanma duyarlılıklarını ölçme ile ilgili 14 önerme sorusu yer almıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler (ortalama, standart sapma, frekans dağılımları ve yüzdeleri) kullanıldı. İstatistiksel anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak kabul edildi. Hemşirelik öğrencileri akılcı ilaç kullanım davranışı olarak, %77,2’si doktora danışarak ilaç kullandığını, %96,4’ü de antibiyotiklerin reçete ile verilmesinin gerektiğini, %64,3’ü ilaç kullanma talimatını okuduğunu, %86,6’sı doktor/eczacının belirttiği zamanlarda ilacını aldığını belirtti. Hemşirelik öğrencilerinin antibiyotik kullanım duyarlılığı yönünden, %76,8’inin antibiyotiği doktorun belirttiği süre boyunca kullandığını, %94,5’inin antibiyotik kullanım zamanlarına dikkat ettiğini ve %67’sinin de reçetelenmeyen antibiyotiği kullanmadığı belirlendi. Sonuç olarak, hemşirelik öğrencilerinin akılcı ilaç kullanımına yönelik
Akılcı ilaç kullanımı ilaç antibiyotik duyarlılığı antibiyotik hemşirelik öğrencisi
Increasing the awareness of nursing students on rational drug use and antibiotic use will contribute to the realization of the goal of healthy individuals and healthy society. For this purpose, a questionnaire was applied to nursing students to measure their sensitivity on these issues. The study is a descriptive study conducted on Osmaniye Korkut Ata University Faculty of Health Sciences Nursing Department students between February and March 2022. In the study, 57% (n: 260) of the nursing students agreed to participate voluntarily. In the questionnaire form, there were 14 propositional questions about measuring the rational drug use behavior of students and their sensitivity to antibiotic group drug use. Descriptive statistical methods (mean, standard deviation, frequency distributions and percentages) were used in the evaluation of the data. Statistical significance level was accepted as p<0.05. According to the rational drug use behavior of nursing students, 77.2% of them used drugs in consultation with the doctor, 96.4% of them said that antibiotics should be given with a prescription, 64.3% of them read the prospectus for use of drugs, and 86.6% stated that they took their medication at the times specified by the doctor/pharmacist. In terms of antibiotic use sensitivity of nursing students, it was determined that 76.8% used antibiotics for the period specified by the doctor, 94.5% paid attention to antibiotic use times, and 67% did not use non-prescription antibiotics. As a result, it was observed that the awareness of nursing students in terms of rational drug use behaviors and sensitivity to antibiotic use was at a good level.
Rational drug use drug antibiotic sensitivity antibiotic nursing student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri (RESEARCH ARTICLES) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 26 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 2 |
* Uluslararası Hakemli Dergi (International Peer Reviewed Journal)
* Yazar/yazarlardan hiçbir şekilde MAKALE BASIM ÜCRETİ vb. şeyler istenmemektedir (Free submission and publication).
* Yılda Ocak, Mart, Haziran, Eylül ve Aralık'ta olmak üzere 5 sayı yayınlanmaktadır (Published 5 times a year)
* Dergide, Türkçe ve İngilizce makaleler basılmaktadır.
*Dergi açık erişimli bir dergidir.
Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.