As efforts to reduce vehicle weight in today's vehicles accelerate, efforts to find new types of materials that can replace traditional materials have accelerated. In this study, carbon fiber was used as a reinforcement element together with glass fiber for lightening in vehicle bumpers. While vinyl ester and polyester were chosen as the matrix material for the piece to be produced, production was made by the hand lay-up method. The produced samples were first subjected to tensile test and their mechanical values were determined. The mechanical test results were introduced to the ANSYS program, and separate analyzes were made for the materials produced on the same bumper design and the results were compared. According to the results of the analysis, there was 2.13 times decrease in total deformations in glass fiber/carbon fiber/Vinyl ester hybrid composites compared to glass fiber/vinyl ester homogeneous composites. In terms of equivalent stresses, 8% reduction was achieved in the carbon fiber /glass fiber/Vinyl ester hybrid composite compared to the carbon/Vinyl ester homogeneous composite. It was concluded that the choice of reinforcement and matrix is important for creating bumper material and improving the mechanical values of the bumper
Vinylester Polyester Glass fiber Carbon fiber Mechanical properties Finite elemnt method
Cukurova University Scientific Research Projects Unit
FYL-2021-13886
Günümüz araçlarında araç ağırlığını düşürme çabaları hızlanırken, geleneksel malzemelerin yerini alabilecek yeni malzeme türleri bulma çabaları da hızlanmıştır. Bu çalışmada araç tamponlarında aydınlatma için cam elyaf ile birlikte takviye elemanı olarak karbon elyaf kullanılmıştır. Üretilecek parça için matris malzemesi olarak vinil ester ve polyester seçilirken, el yatırması yöntemiyle üretim yapıldı. Üretilen numuneler önce çekme testine tabi tutulmuş ve mekanik değerleri belirlenmiştir. Mekanik test sonuçları ANSYS programına tanıtılmış, aynı tampon tasarımı üzerinde üretilen malzemeler için ayrı ayrı analizler yapılmış ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Analiz sonuçlarına göre cam elyaf/vinil ester homojen kompozitlere göre cam elyaf/karbon elyaf/vinil ester hibrit kompozitlerde toplam deformasyonlarda 2,13 kat azalma olmuştur. Eşdeğer gerilmeler açısından, karbon/vinil ester homojen bileşiğe kıyasla karbon elyaf / cam elyaf / vinilester hibrit kompozitte %8 azalma sağlanmıştır. Tampon malzemesinin oluşturulmasında ve tamponun mekanik değerlerinin iyileştirilmesinde takviye ve matris seçiminin önemli olduğu sonucuna varılmıştır
Vinilester Poliester Cam fiber Karbon fiber Mekanik özellikler Sonlu elemanlar metodu
FYL-2021-13886
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Malzeme Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri (RESEARCH ARTICLES) |
Yazarlar | |
Proje Numarası | FYL-2021-13886 |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 3 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |
* Uluslararası Hakemli Dergi (International Peer Reviewed Journal)
* Yazar/yazarlardan hiçbir şekilde MAKALE BASIM ÜCRETİ vb. şeyler istenmemektedir (Free submission and publication).
* Yılda Ocak, Mart, Haziran, Eylül ve Aralık'ta olmak üzere 5 sayı yayınlanmaktadır (Published 5 times a year)
* Dergide, Türkçe ve İngilizce makaleler basılmaktadır.
*Dergi açık erişimli bir dergidir.
Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.