Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ahmed Cisminde Çukurlu Yüzeyler Kullanmanın Akış Karakteristiklerine Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 3, 1358 - 1373, 25.06.2024
https://doi.org/10.47495/okufbed.1387185

Öz

Araç yakıt tüketim değerlerini doğrudan etkileyen araç aerodinamiği aynı zamanda araç stabilitesi, hızlanma yeteneği, araç sesi ve çevre kirliliği açısından büyük öneme sahiptir. Ahmed cismi jenerik araç modeli akışkanlar mekaniği ve araç aerodinamiği konusunda yapılan çalışmalarda çok fazla kullanılmaktadır. Akış kontrol yöntemlerinin numerik olarak araştırıldığı bu çalışmada sonuçlar deneysel veriler referans alınarak doğrulanmıştır. Bu çalışmada çukurcuklama olarak bilinen pasif akış kontrol yöntemi 35°arka eğimli Ahmed modeli üzerinde test edilmiştir. Analizler 2.4 milyon mesh sayısı ile çözümlenmiş olup, çukurcuklu yüzeylerin kullanılması ile en iyi modelde sürükleme kuvveti katsayısında 3.5% azalma elde edilmiştir. Aynı zamanda bu çalışmanın aerodinami açısından anlamlı olması için uygulanan bu çukur yüzeylerin günümüz araçlarına uygulanabilirliği ve üretilebilirlik faktörü de değerlendirilmiştir.

Proje Numarası

FYL-2021-13513

Kaynakça

  • Abd-Alla GH. Using exhaust gas recirculation in internal combustion engines: a review. Energy Conversion and Management 2002; 43: 1027-1042.
  • Ahmed SR., Ramm G., Faltin G. Some salient features of the time-averaged ground vehicle wake. SAE Transactions 1984; 93(2): 473-503.
  • Altaf A., Omar AA., Asrar W. Review of passive drag reduction techniques for bluff road vehicles. IIUM Engineering Journal 2014; 15(1): 61-69.
  • Bayraktar I., Landman D., Baysal O. Experimental and computational investigation of Ahmed body for ground vehicle aerodynamics. Journal of Commercial Vehicles 2001; 110(2): 321-331.
  • Bing-xin W., Zhi-gang Y., Hui Z. Active flow control on the 25°Ahmed body using a new unsteady jet. International Journal of Heat and Fluid Flow 2019; 79: 108459.
  • Brady M., Browand F., Hammache M., Heineck JT., Leonard A., McCallen R., Ross J., Rutledge W., Salari K., Storms B. Progress in reducing aerodynamic drag for higher efficiency of heavy-duty trucks (Class 7-8). Lawrence Livermore National Laboratory Technical Report UCRL-JC-132873 1999; California, United States.
  • Chear CK., Dol SS. Vehicle aerodynamics: Drag reduction by surface dimples. International Journal of Mechanical and Mechatronics Engineering 2015; 9(1): 202 – 205.

The Impact of Using Dimpled Surfaces on Ahmed Body on The Flow Characteristics

Yıl 2024, Cilt: 7 Sayı: 3, 1358 - 1373, 25.06.2024
https://doi.org/10.47495/okufbed.1387185

Öz

Vehicle aerodynamics which directly affects fuel consumption values in vehicles has great importance in terms of vehicle stability, acceleration ability, vehicle noise, and environmental pollution. Ahmed car model is one of the most important generic models, so this popular car model is widely used in the literature on fluid mechanics and vehicle aerodynamics studies. This study investigates the effect of a passive drag reduction technique which is known as dimple surface, on Ahmed car model with a 35° slant angle. The flow control methods were applied numerically also these methods were compared with similar works. Analysis made in this study were conducted with 2.4 million cell numbers and the maximum drag reduction is 3.5 % with optimum dimple surfaces. Moreover, the applicability and manufacturability factors were also evaluated in terms of implementing the dimpling modification to today’s current road vehicles.

Etik Beyan

The authors declare that they have no known competing financial interests or personal relationships that could have appeared to influence the work reported in this paper. No experiments were carried out involving human tissue.

Destekleyen Kurum

Cukurova University Scientific Research Project Coordination

Proje Numarası

FYL-2021-13513

Teşekkür

The author(s) disclosed receipt of the following financial support for the research, authorship, and/or publication of this article: The authors would like to thank the Cukurova University Scientific Research Project Coordination (Project ID: FYL-2021-13513) for financial support to this study.

Kaynakça

  • Abd-Alla GH. Using exhaust gas recirculation in internal combustion engines: a review. Energy Conversion and Management 2002; 43: 1027-1042.
  • Ahmed SR., Ramm G., Faltin G. Some salient features of the time-averaged ground vehicle wake. SAE Transactions 1984; 93(2): 473-503.
  • Altaf A., Omar AA., Asrar W. Review of passive drag reduction techniques for bluff road vehicles. IIUM Engineering Journal 2014; 15(1): 61-69.
  • Bayraktar I., Landman D., Baysal O. Experimental and computational investigation of Ahmed body for ground vehicle aerodynamics. Journal of Commercial Vehicles 2001; 110(2): 321-331.
  • Bing-xin W., Zhi-gang Y., Hui Z. Active flow control on the 25°Ahmed body using a new unsteady jet. International Journal of Heat and Fluid Flow 2019; 79: 108459.
  • Brady M., Browand F., Hammache M., Heineck JT., Leonard A., McCallen R., Ross J., Rutledge W., Salari K., Storms B. Progress in reducing aerodynamic drag for higher efficiency of heavy-duty trucks (Class 7-8). Lawrence Livermore National Laboratory Technical Report UCRL-JC-132873 1999; California, United States.
  • Chear CK., Dol SS. Vehicle aerodynamics: Drag reduction by surface dimples. International Journal of Mechanical and Mechatronics Engineering 2015; 9(1): 202 – 205.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular CAD/CAM Sistemleri
Bölüm Araştırma Makaleleri (RESEARCH ARTICLES)
Yazarlar

Veli Kemal Aydın 0009-0000-9066-0974

Mustafa Atakan Akar

Oğuz Baş 0000-0003-2301-2306

Umut Kumlu 0000-0001-7624-6240

Proje Numarası FYL-2021-13513
Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 8 Kasım 2023
Kabul Tarihi 28 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aydın, V. K., Akar, M. A., Baş, O., Kumlu, U. (2024). The Impact of Using Dimpled Surfaces on Ahmed Body on The Flow Characteristics. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(3), 1358-1373. https://doi.org/10.47495/okufbed.1387185
AMA Aydın VK, Akar MA, Baş O, Kumlu U. The Impact of Using Dimpled Surfaces on Ahmed Body on The Flow Characteristics. OKÜ Fen Bil. Ens. Dergisi ((OKU Journal of Nat. & App. Sci). Haziran 2024;7(3):1358-1373. doi:10.47495/okufbed.1387185
Chicago Aydın, Veli Kemal, Mustafa Atakan Akar, Oğuz Baş, ve Umut Kumlu. “The Impact of Using Dimpled Surfaces on Ahmed Body on The Flow Characteristics”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 7, sy. 3 (Haziran 2024): 1358-73. https://doi.org/10.47495/okufbed.1387185.
EndNote Aydın VK, Akar MA, Baş O, Kumlu U (01 Haziran 2024) The Impact of Using Dimpled Surfaces on Ahmed Body on The Flow Characteristics. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 7 3 1358–1373.
IEEE V. K. Aydın, M. A. Akar, O. Baş, ve U. Kumlu, “The Impact of Using Dimpled Surfaces on Ahmed Body on The Flow Characteristics”, OKÜ Fen Bil. Ens. Dergisi ((OKU Journal of Nat. & App. Sci), c. 7, sy. 3, ss. 1358–1373, 2024, doi: 10.47495/okufbed.1387185.
ISNAD Aydın, Veli Kemal vd. “The Impact of Using Dimpled Surfaces on Ahmed Body on The Flow Characteristics”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 7/3 (Haziran 2024), 1358-1373. https://doi.org/10.47495/okufbed.1387185.
JAMA Aydın VK, Akar MA, Baş O, Kumlu U. The Impact of Using Dimpled Surfaces on Ahmed Body on The Flow Characteristics. OKÜ Fen Bil. Ens. Dergisi ((OKU Journal of Nat. & App. Sci). 2024;7:1358–1373.
MLA Aydın, Veli Kemal vd. “The Impact of Using Dimpled Surfaces on Ahmed Body on The Flow Characteristics”. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 7, sy. 3, 2024, ss. 1358-73, doi:10.47495/okufbed.1387185.
Vancouver Aydın VK, Akar MA, Baş O, Kumlu U. The Impact of Using Dimpled Surfaces on Ahmed Body on The Flow Characteristics. OKÜ Fen Bil. Ens. Dergisi ((OKU Journal of Nat. & App. Sci). 2024;7(3):1358-73.

23487




196541947019414  

1943319434 19435194361960219721 19784  2123822610 23877

* Uluslararası Hakemli Dergi (International Peer Reviewed Journal)

* Yazar/yazarlardan hiçbir şekilde MAKALE BASIM ÜCRETİ vb. şeyler istenmemektedir (Free submission and publication).

* Yılda Ocak, Mart, Haziran, Eylül ve Aralık'ta olmak üzere 5 sayı yayınlanmaktadır (Published 5 times a year)

* Dergide, Türkçe ve İngilizce makaleler basılmaktadır.

*Dergi açık erişimli bir dergidir.

Creative Commons License

Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.