Rekabetçi koşulların hizmet sektörüne yansıdığı günümüz
sağlık dünyası etkin ve kaliteli sağlık hizmetleri sunmaya çalışmaktadır.
Sunulan hizmet ile ekonomik ve sosyal ayrım gözetmeksizin insanların sağlık
ihtiyacını karşılamak ülkelerin tercih ettiği bir uygulama halini almıştır.
Ancak bu uygulamalar iletişimden kaynaklanan bazı temel uyuşmazlıkları da
gündeme getirmektedir. Uyuşmazlıkların çözülmesinde genellikle idareye karşı
kişilerin şikâyetlerini inceleyen, idarenin aksayan ve kusurlu yanlarını ortaya
çıkarmaktan sorumlu; vardığı sonuçları parlamentoya ve kamuoyunun bilgisine
sunan, konu hakkında kamuoyunun dikkatini çekerek kamuoyunun sorunlara yönelik
hassasiyetini tahrik ve teşvik eden ombudsmanlık (kamu denetçiliği) kurumunun
önemi artmış ve birçok ülkede farklı şekillerde uygulanmaya başlanmıştır. Bu
nedenle bu çalışmada uyuşmazlıkların çözülmesine öncülük eden ombudsmanlık
kavramının tanımı ve anlamı açıklanarak sağlık sektörüne uyarlanması, yurt dışı
örneklerinin incelenmesi ve hasta haklarından farkının irdelenerek Türkiye’de
sağlık sektörü için bir model önerisinde bulunmak amaçlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 2019 Yılı 10. Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 24 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 10 |