In this research, the angle of the blades assumed to be 0º-0º-0º (Scenario 1), 0º-0º-45º (Scenario 2) and 0º-22.5º-45º (Scenario 3) for pressure and vacuum vents in an experimental cold storage fully loaded with apple were used, and distrubutions in ambient temperature, air velocity and relative humidity were modelled by using computational fluid dynamics (CFD) methods. Data determined from CFD Models were used to compare the effect of different blade angle scenarios on spatial ambient temperatures in the storage. Spatial ambient temperatures varied between 1.85 ºC and 2.01 ºC for Scenario 1 (0º-0º-0º) whereas they were 1.85 ºC and 1.95 ºC for Scenario 2 (0º-0º-45º) and Scenario 3 (0º-22.5º-45º). Boundary conditions for modelling air velocity were accepted between 1.525 m/s and 3.99 m/s according to the determined scenarios. Air velocity data determined using CFD models for 3 scenarios varied between 0.03 and 0.12 m/s. Boundary condition of relative humidity for CFD modelling assumed to be 88%. Relative humidity model data determined from the middle plane of the cold storage changed between 87% and 88% for all blade angles. According to the CFD results, the values of Scenario 2 (0º-0º-45º) and Scenario 3 (0º-22.5º-45º) were found to be close to the required value for a apple cold storage. According to the results of this study regarding the effect of different blade angles of vents on ambient factors changing in an experimental cold storage, the blade angles in Scenario 2 (0º-0º-45º) and Scenario 3 (0º-22.5º-45º) were suggested because their results were more close to the required ambient temperature, air velocity and relative humidity values for apple storage than Scenario 1 (0º-0º-0º).
Relative humidity; CFD; apple; angles of vent; temperature; cold store
Araştırmada; soğuk depo içerisinde hava dağılımını sağlayan menfezlerin kanat açıları 0º-0º-0º, 0º-0º-45º ve 0º-22.5º-45º olarak kurgulanmış ve elma dolu depo için sıcaklık, hava hızı ve bağıl nemin dağılımı hesaplamalı akışkanlar dinamiği (CFD) yöntemleri kullanılarak modellenmiştir. CFD modellerden elde edilen veriler farklı kanat açılarının ortam koşullarının depoda yersel değişkenliği üzerindeki etkisini karşılaştırmak için kullanılmıştır. Senaryo 1 (0º-0º-0º) için dolu depoda yapılan menfez kanat açısı modelleme değerlendirmelerinde sıcaklıklar 1.85 ºC ile 2.01 ºC arasında değişirken Senaryo 2 (0º-0º-45º) ve Senaryo 3’de (0º-22.5º-45º) kanat açıları sıcaklıkları 1.85 ºC ile 1.95 ºC arasında görülmüştür. Hava hızının modellenmesi için sınır şartı, belirlenen senaryolara göre 1.525 m/s ile 3.99 m/s arasında seçilmiştir. Belirlenen bütün senaryolar için depo içerisindeki hava hızı model değerleri 0.03 m/s ile 0.12 m/s arasında değişkenlik göstermiştir. Modellemede bağıl nem sınır şartı %88 olarak belirlenmiştir. Orta düzlemden alınan bağıl nem model değerleri bütün kanat açıları için %87 ile %88 arasında değişmiştir. Araştırmada menfez kanat açılarının CFD modelleri ile elde edilen sonuçlar dikkate alındığında; soğuk depolama açısından 0º-0º-45º ile 0º-22.5º-45º kanat açıları modelleri istenen değerlere daha yakın çıkmıştır. Hesaplamalı akışkanlar dinamiği ile 3 farklı kanat açısının ortam koşullarının değişimi üzerindeki etkisinin araştırıldığı bu çalışmanın sonucuna göre Senaryo 2 (0º-0º- 45º) ve Senaryo 3 (0º-22.5º-45º) deki menfez açılarının sonuçları elma depolamada gereksinim duyulan sıcaklık, hava hızı ve bağıl nem değerlerine Senaryo 1 (0º-0º-0º)’den daha yakın olduğu için önerilmektedir.
Bağıl nem; CFD; elma; menfez açıları; sıcaklık; soğuk hava deposu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tarım Makineleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 31 Sayı: 1 |