Bu çalışmanın amacı; Biyoloji dersinde 5E öğrenme modeli ve işbirlikli öğrenme yöntemi kullanımının biyoloji dersi tutumuna etkilerinin cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını değerlendirmektir. Ankara-Çankaya Milli Piyango Anadolu Lisesi’nde 2010-2011 eğitim-öğretim yılında öğrenimlerini sürdüren 11. sınıftaki 93 fen grubu öğrencisi araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. “Kalıtım, Gen Mühendisliği ve Biyoteknoloji” ünitesi deney 1 grubunda 5E öğrenme modeli ile, deney 2 grubunda işbirlikli öğrenme yöntemi ile, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi ile işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Biyoloji Dersi Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Uygulama sonrasında 5E, işbirlikli öğrenme ve geleneksel öğrenme yöntemlerinin uygulandığı sınıflardaki öğrencilerin tutum puanlarının cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür.
yapılandırmacı yaklaşım işbirlikli öğrenme yöntemi 5E öğrenme modeli
The aim of this study is toassessment of the influence of cooperative learning method and cooperative learning method on biology attitude in terms of gender. In 2010-2011 school year 93 students who were in 3nd grade science field at Ankara Çankaya Milli Piyango Anadolu High School constituted the work group of the study. “Heredity, Genetic Engineering and Biotechnology” unit were worked by 5E learning model at 1th experimenta group, by cooperative learning at 2th experimental group and by traditional teaching method at control group.Data were collected by applying biology attitude scale at the beginning and the end of the investigation.The following results were obtained from this study: No differences in the students’ attitudes towards the biology lessons has been observed according to student’s gender.
cooperative constructivist approach learning 5E learning model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 32 Sayı: 2 |