The present study tried to evaluate prospective teachers’ perceptions of mentor teachers’ sufficiency level on the use of constructivist learning approach. Study group consisted of fourth year students enrolled at Fırat, Adıyaman, İnönü, Kilis 7 Aralık, Gaziantep, Dicle, Erzincan, Cumhuriyet, İbrahim Çeçen, Kafkas, Alpaslan, Hatay, Siirt, Atatürk and Van 100. Yıl Universities in the spring term of 2009-2010 academic year. Both quantitative and qualitative data collection methods were used for the study. For the quantitative part of the study, “Teachers’ Sufficiency Scale in Relation to Constructivist Learning”, developed by Karadağ (2007), was used as the data collection tool. An interview form including four semi-structured questions was used for the qualitative part of the study. Validity and reliability of the data collection tools were calculated (Alpha: 0.79, Spearman-Brown: 0.77, Gutmann Split-Half: 0.75) and the results proved that they were both valid and reliable. Mean score, standard deviation, Independent samples t test, one way ANOVA, Mann Whitney U and LSD tests and content analyses were used to analyze quantitative and qualitative data. Results with p
Prospective teacher teaching practicum mentor teacher teacher sufficiency
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının mentor öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını kullanmadaki yeterlik düzeylerine ilişkin görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 öğretim yılı Bahar yarıyılında Fırat, Adıyaman, İnönü, Kilis 7 Aralık, Gaziantep, Dicle, Erzincan, Cumhuriyet, İbrahim Çeçen, Kafkas, Alpaslan, Hatay, Siirt, Atatürk ve Van 100. Yıl Üniversitelerinde öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmada hem nicel hem de nitel veriler toplanmıştır. Çalışmanın nicel bölümünde veri toplama aracı olarak Karadağ (2007) tarafından geliştirilen “Yapılandırmacı Öğrenme İle İlgili Öğretmen Yeterliliği Ölçeği” kullanılmıştır. Nitel bölümde ise yarı yapılandırılmış dört sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Veri toplama araçlarının geçerlik ve güvenirlik hesaplamaları yapılmış (Alpha: 0.79, Spearman-Brown:0.77, GutmannSplit-Half: 0.75) araçlar geçerli ve güvenilir bulunmuştur. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi, ANOVA, Mann Whitney U, LSD testi ile içerik analizi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi için p
Öğretmen adayı öğretmenlik uygulaması mentor öğretmen öğretmen yeterliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 32 Sayı: 2 |