Bu araştırma Çanakkale ilinde görev yapan okul öncesi öğretmenleri, sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenlerinin yaşadıkları sorunları ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlene hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılan 220 öğretmenden 99’ una 15 sorundan oluşan bir ölçek sunulmuş ve bu sorunlardan en çok rahatsız oldukları 4 tanesini seçmeleri istenmiştir. Böylece öğretmenler tarafından toplam 395 sorun seçimi yapılmıştır. Bu sorunlardan frekansı en çok olanlar incelendiğinde “gelirin düşük olması”, “toplumdaki saygınlığının düşmesi” ile “sık değişen programlar ve mevzuatlar” ın öğretmenler için en rahatsız edici sorunların başında geldiği ortaya çıkmıştır. Frekansı en az olan sorunlar incelendiğinde ise “Norm kadro sorunları”, “Performansın takdir edilmemesi” ile “Çalışma saatlerinin fazlalığı” sorunlarının öğretmenleri en az rahatsız eden sorunlardan olduğu görülmüştür.
Sınıf Öğretmeni Okul Öncesi Öğretmeni Branş Öğretmeni Öğretmen Sorunları.
The purpose of this study is to find out the problems encountered by the early childhood educators, classroom teachers and branch teachers serving in the province of Çanakkale. Within this context, 99 teachers out of 220, who were participating in the in-service training activities of the Ministry of Education, were given a scale with 15 recognised problems and asked to specify problems they encounter and decide on the 4 most disturbing ones. Total of 395 problems specified by the teachers. Analyzing frequencies of the specified problems, ‘low income levels’, ‘lowered status in the society’ and ‘rapidly changing curriculums and legislations’ can be counted as the most disturbing issues for teachers. Analyzing frequencies of the least mentioned problems on the other hand, ‘problems of staffing standards’, ‘non-appreciation of performances’ and ‘long working hours’ are the least disturbing issues for teachers.
Classroom teacher early childhood teacher branch teacher problems of teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 32 Sayı: 1 |