In our country, language teaching is one of the most significant components of education as it is all over the world. However, it is the field in which we are the least successful. When we consider spent time, concerted effort made and the result of these studies, it can be said that we are successful in teaching neither french nor other languages. Furthermore, at present, French Language teaching is becoming less and less common at schools and contents of the course books hasn’t been checked for many years. And these cause the basic troubles of the French courses. In this study, primary french course book (Bonjour Le Français) is reviewed according to basic law of Turkish National Education Policy numbered 1739, regulations and policies related to course equipments.
Yabancı dil öğretimi, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de eğitim-öğretimde en çok önem verilen alanlardan biri olmasına rağmen, öğretimde de en çok başarısız olduğumuz alanlardan biridir. Bu bağlamda, ülkemizin içinde bulunduğu durum, onca harcanan emek ve zaman kaybı düşünüldüğünde ne Fransızca ne de diğer dillerin öğretiminde yeteri kadar başarı gösterdiğimiz söylenemez. Günümüzde birinci yabancı dil olarak daha az tercih edilen Fransızca öğretimi ders kitapları uzun yıllar gözden geçirilmemiş tüm yanlışlıklarıyla öğrenciye sunulmuştur. Çalışmada ilköğretim birinci kademe, birinci yabancı dil (5. sınıflar) Fransızca ders kitabı, Milli Eğitim Bakanlığının 1739 sayılı Türk Milli Eğitim Temel Kanunu, yönetmelikleri ve yönergeleri çerçevesinde incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 31 Sayı: 2 |