Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Milli Mücadelede Merkez Ordusu'nun İstihbarat Faaliyetleri

Yıl 1990, Cilt: 5 Sayı: 1, 5 - 14, 27.11.2014

Öz

Kaynakça

  • Arşiv Belgeleri
  • a - ATAŞE Arşivi
  • b - T.B.M.M. Arşivi
  • Düstur, Üçünçü Tertip, C.l, İst. 1929
  • Mete Tuncay, Türkiye'de Sol Akımlar, İst. 1967

Milli Mücadelede Merkez Ordusu'nun İstihbarat Faaliyetleri

Yıl 1990, Cilt: 5 Sayı: 1, 5 - 14, 27.11.2014

Öz

1920 yılı sonunda Anadolu merkezindeki gelişmelerden kaygı duyan T.B.M.M. Hükümeti bu durumu Önlemek için bölgedeki mevcut kuvvetleri bir idare altında toplamaya karar verdi. Bunun üzerine 407 sayılı kararnameyle 9 Aralık 1920 tarihinde karargâhı Sivas'ta bulunan 3. Kolordu lağvedilip yerine karargâhı Amasya olmak üzere Merkez Ordusu kuruldu. Söz konuşu ordu 5., 15. ve kurulmakta olan 6. Atlı Piyade Fırkalarından oluşmaktaydı. Kumandanlığına seferde ordu komutanı salahiyetiyle Birinci Dünya Savaşı'nda "Selman-ı Pak Kahramanı” olarak ün yapan Nurettin Paşa getirilmiştir. Merkez Ordusu mıntıkası Sivas vilayeti, Canik, Sinop, Amasya, Tokat, Çorum, Yozgat müstakil livalarını ihtiva etmekteydi. Pontus, Koçgiri ayaklanmalarının bastırılmasında, Merkezi Anadolu'da meydana gelen eşkiyalık hareketlerinin önünün alınmasında Merkez Ordusu’nun büyük yararlıkları görülmüştür. Şüphesiz bir ordunun savaşma yeteneğiyle istihbarat faaliyetleri arasında çok yakın bir İlgi vardır. Bu incelememizde kuruluşundan lağvına kadar Merkez Ordusu 'nun bu alandaki etkinliklerini ortaya koymaya çalışacağız.

Kaynakça

  • Arşiv Belgeleri
  • a - ATAŞE Arşivi
  • b - T.B.M.M. Arşivi
  • Düstur, Üçünçü Tertip, C.l, İst. 1929
  • Mete Tuncay, Türkiye'de Sol Akımlar, İst. 1967
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm İçindekiler
Yazarlar

Mustafa Balcıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 1990 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Balcıoğlu, M. (2014). Milli Mücadelede Merkez Ordusu’nun İstihbarat Faaliyetleri. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 5(1), 5-14.