Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 1992, Cilt: 7 Sayı: 1, 45 - 48, 27.11.2014

Öz

Kaynakça

  • Kale, N.. "Türkiye'deki Gençlik Sorunları "Ankaru Ünîversitesi Eğilim Bilimleri Fakültesi Dergisi
  • Duman. T. , "Öğretmen Yetiştirenin Sosyal ve türel Temelleri,” Öğretmen Yetiştiren Yüksek Öğretim Kurumlumun Dünü Bugünü-Geleceği Sempozyumu Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınlan, 1987, s.18,
  • Özakpınar, Y„ "Milli Eğilim Gayesi ve Öğretmenlik Şahsiyeti.’’ Öğretmen Yetiştiren Yüksek Öğretim Kurumlumun Dünü Sempozyumu Ankara : Gazi Üniversitesi Yayınlan. 1987 s .9. | I
  • Akyol, A,, "Yöneticilere. Öğretmenlere, Öğretim, Anne Bahalara ve Vatandaşlara" Göreve Başlama Mesajı, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, 1989, s . 2.
  • Selçuk, Z, , Eğitim Psikolojisi, Ankara: Fetyal Mjntirıaeılık 1991, s. 13
  • Ercanlı, K„ "Ortaöğrenimle Üğrelmeıı-Öğrenei İ ¡i ¡¡kilerinin Dayandığı Temeller. "Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğilim Fakültesi Deriîisiı. Samsun: Hüitim Fakültesi Yayınlan , 4 Aralık 1989, s, 40. " 1
  • Aydın, M.. Çağdaş Eğilim Denetimi 2 . Baskı. Ankara : İM, Eğilim Araştırma Yayın Danışmanlık A . Ş . 1986, s. 67. ! J “ t
  • Kılıç, Y„ Okulda Ruh Sağlığı . Ankara : Şafak Olscd-Tipo Matbaacılık, 1989, s . 137,
  • Ergün. M., Atatürk Devri Türk Eğitimi "Atatürk'üıfı 100. Doğum Yılma Armağan" Ankara: Ankara Üniversitesi Dil ve farilı-Coğrafya Fakültesi Yayınlan No.325.1982 , s . 155,

Toplumun Öğretmenden Beklentileri

Yıl 1992, Cilt: 7 Sayı: 1, 45 - 48, 27.11.2014

Öz

İnsan ilişkilerinin oldukça yoğunlaştığı ve karmaşıklaştığı, değer yargılarının sarsıntı geçirdiği, her türlü değişmenin süratle yaşandığı çağımızda; dünyamız küçülmeye, ülke içindeki yarış giderek dünya ile yarışa dönüşmektedir. Bu yarışın temel öğesi insandır. İnsanın bu yarıştan galip çıkabilmesi iyi eğitilmesine bağlıdır, Aksi halde istesek de istemesek de devam eden bu yarış insanı, kendinden uzaklaştırıp köleleştirebilir. İnsanın kendine yabancılaşmadan varlığım sürdürmesi ve gelişmesi ona yapılacak yatırımlara bağlıdır. İnsana yapılan en önemli ve zorunlu olan, ama ürününü güç ve geç veren yatırım eğitimdir. Toplumların sağlıklı ve kuvvetli olarak ayakta durabilmeleri, çağın şartlarına uygun bir şekilde hayatlarını sürdürebilmeleri yetişmiş insan gücüne bağlıdır. Bir ülkenin geleceğiyle ilgili yatırımların en verimlisi, insan yetiştirmek için yapılan yatırımlardır. Hem bireyler, hem de toplumlar mutluluğa eğitime verilen önem ölçüsünde kavuşabilirler.

Kaynakça

  • Kale, N.. "Türkiye'deki Gençlik Sorunları "Ankaru Ünîversitesi Eğilim Bilimleri Fakültesi Dergisi
  • Duman. T. , "Öğretmen Yetiştirenin Sosyal ve türel Temelleri,” Öğretmen Yetiştiren Yüksek Öğretim Kurumlumun Dünü Bugünü-Geleceği Sempozyumu Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınlan, 1987, s.18,
  • Özakpınar, Y„ "Milli Eğilim Gayesi ve Öğretmenlik Şahsiyeti.’’ Öğretmen Yetiştiren Yüksek Öğretim Kurumlumun Dünü Sempozyumu Ankara : Gazi Üniversitesi Yayınlan. 1987 s .9. | I
  • Akyol, A,, "Yöneticilere. Öğretmenlere, Öğretim, Anne Bahalara ve Vatandaşlara" Göreve Başlama Mesajı, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, 1989, s . 2.
  • Selçuk, Z, , Eğitim Psikolojisi, Ankara: Fetyal Mjntirıaeılık 1991, s. 13
  • Ercanlı, K„ "Ortaöğrenimle Üğrelmeıı-Öğrenei İ ¡i ¡¡kilerinin Dayandığı Temeller. "Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğilim Fakültesi Deriîisiı. Samsun: Hüitim Fakültesi Yayınlan , 4 Aralık 1989, s, 40. " 1
  • Aydın, M.. Çağdaş Eğilim Denetimi 2 . Baskı. Ankara : İM, Eğilim Araştırma Yayın Danışmanlık A . Ş . 1986, s. 67. ! J “ t
  • Kılıç, Y„ Okulda Ruh Sağlığı . Ankara : Şafak Olscd-Tipo Matbaacılık, 1989, s . 137,
  • Ergün. M., Atatürk Devri Türk Eğitimi "Atatürk'üıfı 100. Doğum Yılma Armağan" Ankara: Ankara Üniversitesi Dil ve farilı-Coğrafya Fakültesi Yayınlan No.325.1982 , s . 155,
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm İçindekiler
Yazarlar

Kurtman Ersanlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ersanlı, K. (2014). Toplumun Öğretmenden Beklentileri. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 7(1), 45-48.