Bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, Cumhuriyet Dönemi Türk Eğitim sisteminin merkezi yapısı tarihsel süreç içerisinde ele alınmış, Mustafa Kemal Atatürk'ün yeni Devlet için belirlemiş olduğu "Batılılaşma” bağlamında Türk Eğitim sisteminin yapılandırılmasının temelini oluşturan düşünce irdelenmiştir. Eğitim sistemimizin bugünkü durumunun betimlenmesi çalışmayın ikinci bölümünü oluşturmuştur. Üçüncül bölümde ise; mevcut sistemini günümüz şartlarına uygun olarak yeniden organizasyonuna ilişkin bir model önerisi getirilmiştir. Bu bölümde öneriler modelin uygulama stratejileri dördüncü bölümde çalışma "sonuç” bölümü ile bitirilmiştir.
This study is composed of four sections. In the first section, central structure of die Republic era of Turkish educational system is considered in light of the historical perspective, and Westernization, which was determined to be this dynamic o f the New State by Mustafa Kemal Atatürk. In the second section, the current centralized structure o f the system is disgussed. A model for resturing the present system to ipeei the current requirements is presented in the third section. Strategies for implementing the model, suggested in the previous set ion, are considered in the last part of the study.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | İçindekiler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 13 Sayı: 1 |