Bu araştırmada Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü öğrencilerinin turizme bakışı ve değerlendirmesi incelenmiştir. Araştırmanın örnekle mini 415 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin turizmi değerlendirmeye yönelik görüşlerini elde etmek amacıyla bir "Turizm Değerlendirme Anketi" geliştirilmiştir. Verilerin analizinde SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Öğrencilerin çoğu turizmi en önemli döviz kaynağı olarak görmekte ve turizm faaliyetlerinin coğrafi görünümde bozulmaya neden olduğunu düşünmektedir. Öğretmen adaylarının turizmi ekonomik, çevresel ve sosyolojik yönleriyle daha iyi kavrayıp değerlendirmesi beklenmektedir.
In this study, the viewpoint o f students on development o f tourism and their evaluation have been analysed in Ondokuz Mayıs University Department o f Elementary School Education. The sample o f the study consists o f 415 students. A "Tourism Evaluation Scale" has been developed to obtain information about student's opinion on evaluating tourism. SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) package programme has been used in analysing the collected date. The majority o f the students have regarded tourism as ty in g tfj^may^mportant source o f exchange, and they believe that the facilities fo r tourism cause the immense distqftlortfif Iqfidscape. The teacher trainees are required to acknowledge and evaluate tourism better with respeçttn..ècAnofyc, environmental and sociological characteristic.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | İçindekiler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 17 Sayı: 1 |