Gelişen dünyamızda, bilim ve teknolojide, turizmde, ticari ve kültürel alanlarda milletlerin birbiriyle yarışması ve aralarındaki ilişkileri artırmasının temelinde birbirlerinin dillerini öğrenme artık kaçınılmaz bir ihtiyaç olmuştur. Elbette bu fikirden hareket edilerek Türk Eğitim Sisteminde de yabancı dil öğretimi mecburi ders olarak okul programlarına konulmuştur. Ancak ilköğretimden yükseköğretime kadar değişik programlar uygulayarak öğrencilerimizin bir yabancı dili en iyi şekilde öğrenebilmeleri ne yazık ki, bugün için başarılamamıştır. Bu kadar zaman ve masraf karşılığı elde edilen başarısız sonuç ister istemez hepimizi millet olarak bu konuda mutlak çözüm yolları aramaya sevk etmektedir. Bu başarısızlığın gerçek sebepleri arasında bir yandan bütün öğretim kurumlarındaki öğretmen sayısının yetersizliğini, büyük çoğunluğun iyi yetişmemiş olmalarını, öbür yandan da sınıfların yetersiz ve kalabalık olduğunu ve öğrencilerin/yabancı dil dersinin önemini yeteri kadar kavrayamadıkları için, bu dersi angarya olarak kabul ettiklerini söylemek mümkündür. Ancak bu olumsuzlukları ortadan kaldırmak da başarılamayacak kadar zor değildir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | İçindekiler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1988 Cilt: 3 |