Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Milliyetler Problemi Ve Sovyet İdeolojisi

Yıl 1988, Cilt: 3 , 177 - 184, 30.03.2015

Öz

Milliyetler Problemi Ve Sovyet İdeolojisi

Yıl 1988, Cilt: 3 , 177 - 184, 30.03.2015

Öz

Sovyetler Birliği Komünist Partisi Genel Sekreteri Gorbaçov tarafından ortaya atılan «Glasnost» politikası dış dünyanın gözünde hâlâ esrarını korumaktadır. Sovyet toplumunun, kapalı toplum olması sebebiyle uygulamanın sonuçları hakkında kesin bir yargıya varmak zor gibi gözüküyorsa da, Rus tarihi, komünist gelenek ve Gorbaçov iktidarının şimdiye kadarki uygulaması dikkate alınarak bazı sonuçlara ulaşmak mümkündür. Herkesin merak ettiği hususları bir çırpıda özetlersek; Rusya komünizmden vaz geçecek mi, demokratlaşma mı başlıyor, emperyalist emeler terkedilecek mi, Rus esaretindeki milletlere hürriyet ve nihayet bağımsızlık verilecek mi, Sovyetler bu yeni uygulamalarla ekonomik darboğazlardan kurtulabilecek mi? Bunun gibi binlerce soru. Glasnost politikasının açıklanmasından sonra, Kazakistan'da yönetim değişikliği Türkler tarafından protesto edildi. Kırım Türkleri vatanlarına dönebilmek için Moskova'da ve diğer şehirlerde toplantılar, yürüyüşler yaptılar. Beklenen, Gorbaçov'un glastnostu sadece Ruslar için mi ortaya attığı, yoksa Sovyet hakimiyetindeki bütün milliyetleri huzura ve refaha kavuşturmak için mi savunduğudur. Gerçi Kırım Türklerinin vatanlarına dönebilecekleri açıklandı ama önemli olan uygulamanın nasıl olacağıdır. Diğer taraftan Kırımlıların kendi cumhuriyetlerini kurmalarının engellenmesi mesele üzerinde şüpheleri artırmaktadır. Uygulamayı yapacak olan makamın davranışı ise kararın samimiyet derecesini gösterecektir. Bunu öğrenmek için ise vakit henüz erkendir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm İçindekiler
Yazarlar

Abdullah Saydam Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 1988 Cilt: 3

Kaynak Göster

APA Saydam, A. (2015). Milliyetler Problemi Ve Sovyet İdeolojisi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 3, 177-184.