Bu araştırmanın amacı; Milli Eğitim
Müdürlüğü yöneticileri ile Temel eğitim ve Orta öğretim Okulu yöneticilerinin
liderlik stillerini ve iş doyumu düzeylerini tespit ederek; bu özelliklerin
cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, eğitim seviyesi ve aylık gelir değişkenlerine
bağlı olarak anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Ayrıca
liderlik stilleri ile iş doyumu düzeyleri arasında nasıl bir ilişki olduğunun
belirlenmesi de amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Amasya ili ve
ilçelerindeki Milli Eğitim Müdürlükleri ile ilk ve orta öğretim okullarında
görev yapan yöneticilere “Liderlik Stilleri Belirleme” ölçeği ile “İş Doyumu
Düzeyi Belirleme” ölçeği uygulanmıştır. Çalışmanın bulgularına göre yöneticiler
daha çok dönüşümcü liderlik stiline sahiptirler. Okul yöneticilerinin liderlik
stilleri ve iş doyumu düzeylerinin cinsiyet, yaş, kıdem ve eğitim durumu
değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Aylık gelir
değişkenine göre ise okul yöneticilerin liderlik stilleri değişmezken, iş doyumu
düzeylerinde anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Milli Eğitim Müdürlüğü
yöneticilerinin liderlik stilleri ve iş doyumu düzeyleri ile cinsiyet, yaş,
kıdem ve aylık gelir değişkenleri arasında anlamlı farklılık tespit
edilmemiştir. Milli Eğitim Müdürlüğü yöneticilerinin eğitim durumu değişkenine
göre iş doyumu düzeyi farklılaşmazken, liderlik stillerinin anlamlı farklılık
gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca okul yöneticilerinin liderlik stilleri ile iş
doyumu düzeyleri arasında anlamlı ilişki tespit edilmezken; Milli Eğitim
Müdürlüğü yöneticilerinin liderlik stilleri ile iş doyumunun yalnızca kişisel
gelişim ve kariyer alt boyutu arasında orta düzeyde anlamlı ilişki olduğu
tespit edilmiştir.
Liderlik dönüşümcü liderlik etkileşimci liderlik iş doyumu yönetici
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tüm Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 37 Sayı: 1 |