Bu araştırmada, matematik felsefesi ve matematiksel düşünmeye yönelik uzman görüşlerinin ortaya çıkarılması, matematik felsefesinin matematik eğitimindeki ve eğitim fakülteleri müfredatındaki yeri ve öneminin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, bir üniversitenin eğitim fakültesinin matematik eğitimi ve felsefe eğitimi bölümlerinde görev yapan on bir öğretim elemanı ile yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak beş açık uçlu sorudan oluşan bir yazılı görüş alma formu kullanılmıştır. Formdan elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak kategori ve kodlar oluşturulmuştur. Oluşturulan kategori ve kodlar ışığında veriler yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretim elemanları matematiksel düşünmeyi, önceki bilgileri kullanarak ve üst düzey düşünme becerileri ile yeni bilgiler üretme ve problem çözmeye yönelik soyut ve tutarlı bir düşünme olarak açıklamışlardır. Matematik felsefesini de matematiğin doğasını ve kavramlarını sorgulama, matematiği anlamak amacıyla matematik üzerine düşünme, matematiksel kavramları tartışma ve açıklama eylemi olarak tanımlamışlardır. Öğretim elemanları matematiksel bilginin anlaşılması, açıklanması ve uygulanabilirliği açısından önemli olan matematik felsefesi dersinin, matematiğe duyulan ilgi ve hayranlığı da artırdığını belirtmişler ve bu dersin müfredatta yer alması gerektiğini önermişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Tüm Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 7 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 40 Sayı: 1 |