The aim of this study is to develop a scale to determine foreign language teachers’ authentic material use. To develop this scale, inventories and literature concerning the subject have been reviewed. 20 foreign languages teachers were asked to write paragraphs on authentic materials. An item pool of 44 items was created, corrected and reduced taking expert opinion. It was seen that the scale could consist of four sub scales, which are increasing student motivation, enriching the course content, increasing the quality of teaching, introducing real life/culture. Considering expert opinion a five-point Likert type pilot form of 25- items was created and conducted on 146 English language teachers working in public and private schools. The result of the chi-square difference test for nested models, the model data fit of the four-factor model was found to be significantly higher compared to the one-factor model (Δχ2(6)= 88.42, p ˂ .001). The confirmatory factor analysis shows that the designed four-factor model complies well with the data and explains the data better than the one factor model and supports the researchers' observations. The analysis shows that the four factors designed FLTAMUS has construct validity. Cronbach alpha internal consistency coefficients of the subscales vary between .65 and .91. and are quite reliable and highly reliable. The applied validity and reliability analyses show that the scale has four structures as designed and is a valid and reliable measurement tool that can measure foreign language teachers’ use of authentic materials.
Foreign Language Authentic Material Foreign Language Teachers’ Authentic Material Use Scale (FLTAMUS) Foreign Language Teaching
Bu çalışmada, yabancı dil öğretmenlerinin otantik materyal kullanımlarını belirleyebilmek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirilmesi amaçlanmıştır. Literatür incelendiğinde otantik materyal ile ilgili ölçeklerde eksiklik olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin otantik materyal kullanımını ve kullanım amaçlarını inceleyen bir ölçek bulunmuyordu. Bu ölçeği geliştirmek için konuyla ilgili envanterler ve literatür taranmıştır. 20 yabancı dil öğretmeninden öotantik materyaller üzerine paragraflar yazmaları istendi. Bu paragraflardan 44 maddelik bir madde havuzu oluşturulmuş ve uzman görüşü alınarak düzeltilmiş ve küçültülmüştür. Ölçeğin öğrenci motivasyonunu artırma, ders içeriğini zenginleştirme, öğretim sürecinin kalitesini artırma, gerçek yaşamı/kültürü tanıtma olmak üzere dört alt boyuttan oluşabileceği öngörülmüştür. Uzman görüşleri dikkate alınarak 25 maddeden oluşan 5’li Likert tipi bir pilot form oluşturulmuş ve devlet ve özel okullarda görev yapan 146 İngilizce öğretmenine uygulanmıştır. Gerçekleştirilen iç içe geçmiş modeller için ki-kare fark testi sonucunda dört faktörlü modelin model veri uyumunun tek faktörlü modelle karşılaştırıldığında anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu bulunmuştur (Δχ2(6) = 88.42, p ˂ .001) Doğrulayıcı faktör analizi, tasarlanan dört faktörlü modelin verilerle daha iyi uyum sağladığını ve bunları tek faktörlü modele göre daha iyi açıkladığını göstermiş ve araştırmacıların gözlemlerini desteklemiştir. Bu bulgular, dört faktör olarak tasarlanan Yabancı Dil Öğretmenlerinin Otantik Materyal Kullanımları Ölçeği’nin yapı geçerliliğine sahip olduğunu göstermektedir. Ölçek alt boyutların Cronbach alpha iç tutarlılık katsayıları ise .65 ile .91 arasında değişmekte olup oldukça güvenilir ve yüksek düzeyde güvenilirdir. Uygulanan geçerlilik ve güvenilirlik analizleri, ölçeğin tasarlandığı gibi dört yapıya sahip ve yabancı dil öğretmenlerinin otantik materyal kullanımlarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir.
Yabancı Dil Otantik Materyal Yabancı Dil Öğretmenlerinin Otantik Materyal Kullanım Ölçeği Yabancı Dil Öğretimi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 23 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 41 Sayı: 1 |