This review study evaluates all master's and doctoral theses completed in Turkey between 2015 and 2021 on both EFL teachers' and learners' ICC attitudes and perceptions. The data includes twelve theses and dissertations from the Turkish National Theses Database. The dispositions in the theses were detected and examined in terms of years of completion, types of theses, publication, target participants, research designs, and finally findings were discussed. By presenting the results of descriptive analysis, this study gives a report of the existing conclusions on attitudes and perceptions of EFL learners and teachers toward ICC. Furthermore, the study identifies potential gaps, research possibilities, and suggestions on ICC.
Intercultural Communicative Competence EFL teachers learners theses perceptions Kültürlerarası İletişim Yetisi Öğretmenler Öğrenciler Tezler Algılar.
Bu derleme çalışmasının amacı, 2015 ve 2021 yılları arasında Türkiye’de İngilizceyi
yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin ve öğrencilerin kültürlerarası
iletişim yetisine karşı tutum ve algıları üzerine yazılmış olan yüksek lisans ve doktora
tezlerini değerlendirmektedir. Çalışmanın verisini Türkiye Ulusal Tezler Veri
Tabanında bulunan on iki tezi içermektedir. Tezler önceden belirlenmiş kategoriler
(tamamlanma yılları, tez türleri, kullanılan veri, araştırma deseni, hedef katılımcılar,
temel bulgular, eğilimler ve tavsiyeler) doğrultusunda incelenmiş, bulgular
detaylı bir şekilde tartışılmıştır. İçerik analizinin sonucunda İngilizceyi yabancı dil
olarak öğrenenlerin ve öğretmenlerin kültürlerarası iletişim yetisine yönelik tutum
ve algılarına ilişkin mevcut sonuçların bir raporu sunulmaktadır. Ayrıca, çalışma
potansiyel boşlukları, araştırma olanaklarını ve kültürlerarası iletişim yetisine ilişkin
önerileri belirlemektedir.
Kültürlerarası İletişim Yetisi Öğretmenler Öğrenciler Tezler Algılar.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 41 Sayı: 2 |