Bu çalışmada geleneksel çocuk oyunlarının matematik öğretiminde kullanılması hakkında ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Oyunlarla yapılan öğretimin pek çok yönden katkılarının olduğu yapılan çalışmalarla ortaya koyulmuştur. Kültür ve geçmişle bağlantı kurulmasında köprü görevi gören geleneksel çocuk oyunlarının matematik öğretiminde kullanılabilirliği, yeri, etkileri gibi farklı boyutlar merak edilmiş ve öğretmen adaylarının bu oyunlara yönelik görüşleri araştırılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, mevcut araştırma durum çalışması yöntemine göre planlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, bir devlet üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenim gören 26 öğretmen adayı oluşturmuştur. Öğretmen adaylarının görüşleri almak amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının görüşleri yazılı olarak alınmıştır. Formdan elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Öncelikle kodlar çıkarılmış, daha sonra temalar oluşturulmuştur. Elde edilen analiz sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının geleneksel çocuk oyunlarının matematik öğretiminde kullanılabileceğine yönelik ortak görüş bildirdikleri görülmüştür. Öğretmen adayları çoğunlukla geleneksel çocuk oyunlarının matematik öğretiminde kullanılmasına ilişkin olumlu yönde görüş bildirirken olumsuz görüşlere de rastlanmıştır. Genel olarak öğretmen adaylarının görüşleri öğrenme-öğretme, öğrenci, mesleki gelişim, sosyal beceri, oyun ve kültür olmak üzere 6 tema altında toplanmıştır. En çok görüş öğrenme-öğretme teması altında toplanırken en az görüş kültür teması altına yerleştirilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre geleneksel çocuk oyunlarının matematik öğretiminde farklı öğretim kademelerinde kullanılabileceği önerilmektedir.
geleneksel çocuk oyunları matematik öğretimi öğretmen adayları
In this study, it is aimed to examine the primary school pre-service mathematics
teachers’ opinions about the use of traditional children's games in mathematics
teaching. It has been revealed that the game-based teaching has positive effects in
many ways. Different dimensions such as the usability, place and effects of traditional
children's games, which serve as a bridge in establishing a connection with
culture and the past, in mathematics teaching were wondered and the views of
pre-service teachers on these games were investigated. The current study adopts a
case study method. The participants of the study consisted of 26 pre-service teachers
studying in the elementary mathematics teaching programme of a state university.
A semi-structured interview form consisting of open-ended questions was
used to get the opinions of the pre-service teachers. The opinions of the pre-service
teachers were taken in writing. Content analysis was used in the analysis of
the data. First, the codes were extracted, then the themes were created. According
to the results of the analysis, it was seen that the pre-service teachers shared a
common opinion that traditional children's games could be used in mathematics
teaching. While the pre-service teachers mostly expressed positive opinions about
the use of traditional children's games in mathematics teaching, negative opinions
were also encountered. In general, the views of pre-service teachers were gathered
under 6 themes: learning-teaching, student, professional development, social
skills, game and culture. While the most opinions were gathered under the theme
of learning-teaching, the least opinion was placed under the theme of culture.
According to the results obtained from the study, it is suggested that traditional
children's games can be used in different teaching levels in mathematics teaching.
Traditional Children Mathematics Teaching Pre-Service Teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 43 Sayı: 2 |