Bu araştırmada alanyazında matematik ve yaratıcılık üzerine yazılmış olan akademik yayınların ülkelere, üniversitelere, anahtar kelimelere ve yazarlara göre dağılımlarını görmek amacıyla bibliyometrik analiz yapılmıştır. Araştırmanın verileri Web of Science veri tabanında taranmakta olan matematik ve yaratıcılık ilgili akademik yayınlardan oluşmaktadır. Ulaşılan akademik yayınlar, on araştırma sorusu çerçevesinde VOSviewer programı ile analiz edilmiştir. Matematik ve yaratıcılık üzerine yazılmış olan yayınlar yayın yılları, yazarları, yayın sayıları, yazarların görev yaptıkları kurumlar, yayınlandıkları dergiler, yayınların yürütüldüğü ülkeler, yazarlarının ve kurumlarını aldıkları atıflar, çalışmaların kaynakları ve temel aldıkları anahtar kelimeler açısından incelenmiştir. İncelemeler sonucunda matematik ve yaratıcılık ile ilgili 1960-2023 yıllarında 918 yayın yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Matematik ve yaratıcılık alanlarına en çok katkıyı Montana Üniversitesi ve Umeå Üniversitesi sunmuştur. İlgili alanlardaki en çok atıf alan dergiler ise “Thinking Skills and Creativity”, “Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education” ve “ZDM-Mathematics Education”dır. Bu çalışmanın sonuçlarının, matematik ve yaratıcılık alanlarında araştırma yapacak olan araştırmacıların, okuyucuların bilgi edinmelerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Yaratıcılık matematik matematik eğitimi bibliyometrik analiz.
In the research, it is aimed to make a bibliometric analysis of publications related to mathematics and creativity. The publications on mathematics and creativity indexed in the Web of Science database were analyzed using bibliometric methods with the VOSviewer program. Mathematics and creativity publications were examined in terms of authors, number of publications, authors' institutions, active journals, countries where active research was conducted, citations received by authors and institutions, sources and keywords in publications. According to the findings, it was seen that 918 publications were made on mathematics and creativity in the years 1960-2023. The institutions that contributed the most to the field of study are the University of Montana and the University of Umeå. The most active journals in the field of study are Thinking Skills and Creativity and ZDM-Mathematics Education. It is thought that researchers who will work on mathematics and creativity can benefit from the results of this research in order to obtain information about the field.
Creativity mathematics mathematics education bibliometric analysis.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 43 Sayı: 2 |