Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Review of Tasavvuf Tarihinde Nazarî İrfan Geleneği -Tarih, Teori ve Problemler- by Güldane Gündüzöz

Yıl 2019, , 365 - 369, 18.06.2019
https://doi.org/10.17120/omuifd.536567

Öz

Review of Tasavvuf Tarihinde Nazarî İrfan Geleneği -Tarih, Teori ve Problemler- by Güldane Gündüzöz

Kaynakça

  • Gündüzöz, Güldane. Tasavvuf Tarihinde Nazarî İrfan Geleneği –Tarih, Teori ve Problemler-. 2.Baskı. Ankara: Fecr Yayınları, 2018.
  • İbn Arabî. Fütûhât-ı Mekkiyye Filozof ve Sûfi Metafizik Üzerine. Trc. Ekrem Demirli. İstanbul: Litera Yayıncılık, 2015.
  • Bolat, Ali. “Muhâsibî’nin Bilgi Kaynaklarına Bakışı”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 12-13 (2001): 363-389.
  • Kılıç, Mahmut Erol. “Dini İlimler Metodu Olarak Tasavvufa Mukayeseli Bir Bakış”, Usûl: İslâm Araştırmaları 1/1 (2004): 91-109.
  • Nasr, Seyyid Hüseyin. “Nazarî İrfan, Doktriner Tasavvuf ve Bugünkü Önemi”, İslam Araştımaları Dergisi 12 (2004): 1-25.

TASAVVUF TARİHİNDE NAZARÎ İRFAN GELENEĞİ -TARİH, TEORİ VE PROBLEMLER

Yıl 2019, , 365 - 369, 18.06.2019
https://doi.org/10.17120/omuifd.536567

Öz

İlk ortaya çıkışında İslam’ın temel dinamiklerinden beslenen sade bir zühd hayatını ifade ederken, ardından süreç içerisinde felsefî bir boyut kazanan1 , teorik ve pratik alana sahip olan tasavvuf geleneği bugüne kadar pek çok tartışmaya ve bununla birlikte pek çok esere konu olmuştur. Sûfîlerin seyr u sülûkleri boyunca uyguladıkları metodlar tasavvufun pratik yani amelî boyutunu oluştururken, bu eğitim sürecinde elde edilen keşf bilgisi teorik yani nazarî boyutunu oluşturmaktadır. Bahsi geçen ikinci boyuta nazarî irfanın yanı sıra doktriner tasavvuf, tasavvuf metafiziği, teosofik tasavvuf gibi isimlendirmeler de yapılagelmiştir. Nitekim tasavvuf da konu itibariyle daha çok fizikötesi ilimlerle ilgilenir 2. Örneğin Allah, varlık olmak bakımından âlem ve insan tasavvufun başlıca konularından sayılır. 

Kaynakça

  • Gündüzöz, Güldane. Tasavvuf Tarihinde Nazarî İrfan Geleneği –Tarih, Teori ve Problemler-. 2.Baskı. Ankara: Fecr Yayınları, 2018.
  • İbn Arabî. Fütûhât-ı Mekkiyye Filozof ve Sûfi Metafizik Üzerine. Trc. Ekrem Demirli. İstanbul: Litera Yayıncılık, 2015.
  • Bolat, Ali. “Muhâsibî’nin Bilgi Kaynaklarına Bakışı”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 12-13 (2001): 363-389.
  • Kılıç, Mahmut Erol. “Dini İlimler Metodu Olarak Tasavvufa Mukayeseli Bir Bakış”, Usûl: İslâm Araştırmaları 1/1 (2004): 91-109.
  • Nasr, Seyyid Hüseyin. “Nazarî İrfan, Doktriner Tasavvuf ve Bugünkü Önemi”, İslam Araştımaları Dergisi 12 (2004): 1-25.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kitap Değerlendirme
Yazarlar

Fatıma Elif Kavasoğlu 0000-0002-0634-4950

Yayımlanma Tarihi 18 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 6 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

ISNAD Kavasoğlu, Fatıma Elif. “TASAVVUF TARİHİNDE NAZARÎ İRFAN GELENEĞİ -TARİH, TEORİ VE PROBLEMLER”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 46 (Haziran 2019), 365-369. https://doi.org/10.17120/omuifd.536567.