Bu araştırmanın amacı İlahiyat Fakültesi son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile akademik özyeterlikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Sinop Üniversitesi İlahiyat Fakültesinin son sınıfında okuyan 209 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları oldukça yüksek iken akademik özyeterlik algıları orta seviyededir. Ayrıca öğrencilerin meslek tutumları ile akademik özyeterlikleri arasında pozitif ve istatistiki açıdan anlamlı korelasyon bulunmaktadır. (r=0,26; p<0,001). Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ile mezuniyet sonrası yapılmak istenen meslek, fakülteyi tercih nedeni ve mezun olunan ortaöğretim türü arasında istatistiki açıdan anlamlı bir ilişki vardır. Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ile cinsiyet, ekonomik durum, yerleşim yeri, hazırlık okuma durumu ve öğrencilerin not ortalamaları değişkenleri arasında istatistiki açıdan anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Yine öğrencilerin özyeterlik puanı ile cinsiyet, ekonomik gelir, yerleşim yeri, mezun olunan ortaöğretim türü, hazırlık okuma, fakülteyi tercih nedeni, yapılmak istenen meslek, not ortalaması arasında istatistiki açıdan anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.
Din Eğitimi İlahiyat Fakültesi Özyeterlik Akademik Özyeterlik Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum
The aim of this study is to investigate the relationship between the attitudes of the senior students of the Faculty of Theology toward teaching profession and their academic self-efficacy. The study group consists of 209 senior students in the Faculty of Theology at Sinop University. According to the results of the research, while students' attitudes towards teaching profession are quite high, their perceptions of academic self-efficacy are moderate. In addition, there is a positive and statistically significant correlation between students' professional attitudes and academic self-efficacy. (r= 0.26; p = 0.000).There is a statistically significant relationship between the attitude towards teaching profession and the type of secondary education that is graduated, the profession to be done after graduation, and the reason for choosing the faculty. No statistically significant relationship was found between the attitude towards teaching profession and the variables of gender, economic status, place of residence, preparatory reading status and students' averages. Also, no statistically significant difference was found between the students' self-efficacy score and gender, the economic income, the place of residence, the type of secondary education graduated, preparatory reading, the reason for choosing the faculty, the profession required and the grade point average.
Religious Education Faculty of Theology Self-efficacy Academic Self-Efficacy Attitude Towards Teaching Profession
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |