This study was done on the grade eight students attending seven primary schools in the district of Samsun. It examines the effects of ethical topics in the course of Religion Culture and Ethics on the ethical behaviors of the students. For this reason, one questionnaire of personal questions and one ethical behavior inventory were used. These questionnaires were administered to 213 girls and 230 boys, totally 443 stu-dents, who attended grade eight in primary schools in November, 2005. The sex, achievement in the courses, loving the course and its teacher or not, the techniques used in the teaching of the course and the degree of liking those methods or not, and the materials used in the courses were used as the independent variables in the study. It was found that those who were more successful in the general courses and the course of Religion Culture and Ethics, liked more the course and its teacher, liked more the methods and techniques used in the teaching of the course had significantly higher moral conduct points than others.
Ethics Moral Education Moral Behavior Religion Culture and Ethics.
Bu çalışma, Samsun ilindeki yedi merkez ilköğretim okulunun 8. sınıflarından örneklem olarak seçilen öğrenciler üzerinde yapılmıştır. Araştırmada Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) dersinin ahlaki konularının, öğrencilerin ahlaki davranışları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Kişisel bilgi anketi ve ahlaki davranış envanteri, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinden 213 kız ve 230 erkek olmak üzere toplam 443 öğrenciye 2005-Kasım ayı içinde uygulanmıştır. DKAB dersinin ahlaki konularının öğrencilerin ahlaki davranışları üzerindeki etkisi; cinsiyet, derslerdeki başarı, dersi ve öğretmeni sevip sevmeme, dersin işleniş yöntemlerinden memnun olup olmama, derste kullanılan yöntem ve araç-gereçler gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin genel olarak derslerdeki ve DKAB dersindeki başarı durumu, DKAB dersini ve öğretmenlerini sevme durumu, dersin işleniş yöntemlerinden memnuniyet durumu, derste kullanılan öğretim araçları bakımından DKAB dersinin öğrencilerin ahlaki davranışları üzerindeki etkisi önemli görülmüştür.
Ahlak Ahlak Eğitimi Ahlaki Davranış Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 23 Sayı: 23 |