Socio‐psychological researches has shown that religious education one of
the most important needs of human being in terms of the individual and society.
Maintaining the presence of religion which is very important for the individual
and society and its transferring to the next generation is only possible
through a good religious education. Because of this fact it a necessity determining
the characteristics of religious education and revealing of its importance
for individual and society. Within this context this article facuses on
the problem what kind of responsibility religious education should have in
order to achieve its main aims in terms of individual and society.
Sosyo‐psikolojik araştırmalar, birey ve toplum açısından din eğitiminin
önemli bir ihtiyaç olduğunu göstermiştir. Zira dinin varlığını sürdürebilmesi
ve gelecek nesillere en doğru bir şekilde aktarılabilmesi, ancak iyi bir din eğitimiyle
mümkündür Bu bakımdan din eğitiminin özelliklerin tespit edilmesi
ve bunların birey ve toplum için öneminin ortaya konması artık bir zorunluluk
olmuştur. Bu makale, söz konusu alanda din eğitiminin nasıl bir sorumlulukla
hareket etmesi gerektiği sorununa odaklanmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 37 |