en-Nesefî, bu metinde İslam kelamcılarının muhtelif bilgi tanımlarını vermiştir. Hakikatleri ve ilimleri ispat etmiştir. Bilgi kaynaklarını üçe ayırmıştır: Sağlam duyular, doğru haber ve akıl. Aklın bilgi kaynaklarından olduğuna vurgu yapmıştır. en-Nesefî, dinlerin doğruluğunu bilme nedenleri üzerinde dururken, bu noktada kalbe doğan şeyin güzelliğinin, ilhamın ve taklidin geçerli olmadığını ortaya koymuştur. Ona göre, iman tasdik etmektir. en-Nesefî, mukallidin imanında delil getirme ve düşünme zahmetine girilmediğinden, taklidi imana sevabın olmadığını öne sürmüştür.
Anahtar Sözcükler: Bilgi, Bilgi kaynakları, iman, taklit, hakikat.
In this text, Abû’l-Mu‘în al-Nasafî has given several definitions of knowledge belonging to Muslim theologians , and demonstrated truths and sciences. He has divided the sources of knowledge into three categories: Sound senses, true information and reason. However, he has emphasized the reason as an significant source of knowledge. While discussing about knowing the reasons of the authenticity of religions, at this point, he has revealed that the beauty of anything taking place in the heart, inspire and imitation are not valid. According to him, faith is to affirm delightedly. He has also put forward that there is not a reward for imitative faith because of the fact that people who have imitative faith have not taken the trouble of reasoning.
Keywords: Knowledge, sources of knowledge, faith, imitation, truth.
Bölüm | Çeviri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 41 |