Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

Eschatology, History and the Common Link: A Study in Methodology

Yıl 2019, Sayı: 46, 329 - 364, 18.06.2019
https://doi.org/10.17120/omuifd.549229

Öz

In his study, Andreas Görke evaluates the previous dating
methods of hadith narrations in a comparative way. He maintains this comparison
by means of unseen news, particularly in Nuaym b. Hammad’s work titled “Kitab
al-Fitan”.

Kaynakça

  • Ahmed b. Hanbel, Ebû Abdullah Ahmed b. Muhammed eş-Şeybânî. El-Müsned. Şrh. Ahmed Muhammed Şâkir. 16 cilt. Kahire: Darü’l-Maârif, 1374/1955.
  • Alexander, Paul J. “Medieval Apocalypses as Historical Sources” The American Historical Review. 73 (1968): 997-1018.
  • Bacharach, Jere L., “Laqab for a Future Caliph: The Case of the Abbasid al-Mahdî” Journal of the American Oriental Society. 113 (1993): 271-274.
  • Bağdâdî, Ebû Bekr Hatîb Ahmed b. Ali b. Sabit Hatîb Bağdadi. Târihu Bağdat. 14 cilt. Kahire, Bağdat: Mektebetü’l-Hancî, 1349/1931.
  • Bağdâdî, Ebû Bekr Hatîb Ahmed b. Ali b. Sabit Hatîb Bağdadi. Muvazzahu evhâmi’l-cem ve’t-tefrik. Thk. Emin Kalacî. Beyrut: Dârü’l-Marife, 1406/1986.
  • Bashear, Suliman, “Muslim apocalypses and the Hour: A Case-Study in Traditional Reinterpretation” Israel Oriental Studies, 13 (1993): 75-99.
  • Bashear, Suliman. “Apocalyptic and Other Materials on Early Muslim-Byzantine Wars: A Review of Arabic Sources” Journal of the Royal Asiatic Society, 3/1 (1991): 173-307.
  • Beyhâkî, Ebû Bekr Ahmed b. el-Hüseyin b. Ali. el-İ’tikâd ve’l-hidaye ila sebili’r-reşad. Thk. A. İsam el-Kâtib. Beyrut: Dârü’l-Âfâki’l-Cedîde, 1400/1980.
  • Buhl, F., “Muhammad b. ‘Abdallâh b. Al-Hasan” in The Encyclopedia of Islam, 7: 388-389. Leiden: E.J. Brill, 1954.
  • Cook, Micheal, Early Muslim Dogma. Cambridge: Cambridge University Press, 1981.
  • Cook, Micheal, “Eschatology and the Dating of Traditions” Princeton Papers in Near Eastern Studies, 1 (1992): 23-47.
  • Cook, Micheal, “The Heraclian Dynasty in Muslim Eschatology” al Qanta-ra, 13 (1992): 3-23.
  • Dânî, Ebû Amr Osman b. Saîd b. Osman el-Ümevi. es-Sünenü’l-vâride fi’l-fiten gavâilihâ ve’s-saati ve eşrâtiha. Thk. D. El-Mübârekpûrî. 6 Cilt. Riyad: Dârü’l-Âsıme, 1995.
  • Ebû Dâvûd, Süleyman b. Eş'as b. İshak el-Ezdi Sicistânî. Sünen-i Ebî Dâvud. Thk. Muhammed Avvame. 5 Cilt. Cidde: Dârü’l-Kıble li’s-Sekafeti’l-İslamiyye, 1418/1998.
  • Ebû Nuaym, Ahmed b. Abdullah b. İshak İsfahani Ebû Nuaym Isfahânî. Hilyetü’l-evliyâ. Thk. M. A. Hancî. 10 Cilt. Beyrut: Dârü’l-Kitabü’l-Arabî, 1386/1967.
  • Ensârî, Ebû Muhammed Abdullah b. Muhammed b. Ca’fer b. Hayyan. Tabakâtü’l-muhaddisîn bi İsbahan ve’l-vâridîne aleyha. Thk. A. el-Belûşî. 4 Cilt. Beyrut: Müessesetü’r-Risale, 1412/1992.
  • Görke, Andreas, “Die frühislamische Geschichtsüberlieferung zu Hudai-biya” Der Islam, 74 (1997): 221.
  • Görke, Andreas, “The Historical Tradition about al-Hudaybiya: A Study of ‘Urwa b. Al-Zubayr’s Account” in the Biography of Muhammad: The İssue of the Sources, ed. Harald Motzki. Leiden: E.J. Brill, 2000.
  • Görke, Andreas, Das Kitab al-Amwâl. Entstehung und Werküberlieferung. Doktora Tezi, Hamburg, 2000, 36 nolu müsvedde.
  • Hâkim en-Nisâburî, Ebû Abdullah İbnü'l-Beyyi’ Muhammed. el-Müstedrek ale’s-Sahîhayn fi’l-Hadis. 4 Cilt. Haydarabad: Dâiratü’l-Maârifü’l-Nizâmiyye, 1333-1342/1915-1924.
  • Hayseme, Ebü’l-Hasan Hayseme b.Süleyman b. Haydere Hayseme b. Süleyman. Min hadisi Hayseme b. Süleyman el-Kureşi. Thk. U. Abdus-selam. Beyrut: Dârü’l-Kütübü’l-Arabî, 1400/1980.
  • Herevi, Kâsım b. Sellam el-Ezdî Ebû Ubeyd. Kitabü’l-emvâl. Thk. Mu-hammed İmâre. Kahire: Dâru’ş-Şürûk, 1409/1989.
  • Heysemî, Nureddin Ali b. Ebî Bekr. Mevâridü’z-zaman ilâ zevâidi İbn Hibban. Thk. M. Abdürrezzâk Hamza. 8 Cilt. Beyrut: Dârü’l-Kütübi’l-İlmiyye, t.y.
  • Isfahânî, Ali b. Hüseyin b. Muhammed Ebü’l-Ferec. Mekâtilü’t-tâlibiyyîn. Thk. Abbas Ahmed Sakr. Beyrut: Müessesetü’l-A’lemî li’l-Matbûât, 1407/1987.
  • İbn Adî, Ebû Ahmed Abdullah b. Adi el-Cürcani. el-Kâmil fî duafâi’r-ricâl. Thk. Y. M. Gazâvî. 7 Cilt. Beyrut: Dârü’l-Fikr, 1408/1988.
  • İbn Asâkir, Ebü’l-Kâsım Sikatüddin Ali b. Hasan b. Hibetullah. Târihu medineti Dımaşk, U. el-Amvarî. 74 Cilt. Beyrut: Dârü’l-Fikr, 1415-1418/1995-1998.
  • İbnu’l-Cevzî, Ebü’l-Ferec Cemâlüddîn Abdurrahmân b. Alî b. Muhammed Bağdâdî. el-İlelü’l-mütenâhiye fi’l-hadîsi’l-vâhiye. Thk. Kh. el-Meys. 2 Cilt. Beyrut: Dârü’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1402/1982.
  • İbn Ebû Şeybe, Ebû Bekr Abdullah b. Muhammed b. İbrâhim. Kitâbu’l-musannef fi’l-hadîs ve’l-athâr. Thk. K.Y. el-Hût. 7 Cilt. Riyad: Mekte-betü’r-Rüşd, 1408/1988.
  • İbn Haldûn, Ebû Zeyd Veliyyüddin Abdurrahman b. Muhammed. Tarîhu’l-allâme, A. ve H. el-Zeyn. Beyrut: Dârü’l-Kütübi’l-Lübnâniyye, 1386-87/1967-68.
  • İbn Balaban, Ebü’l-Hasan Alaeddin Ali b. Balaban b. Abdullah. el-İhsân fî takrîbi Sahîhi İbn Hibban. Thk. Şuayb el-Arnaûd. 16 Cilt. Beyrut: Müessesetü’r-Risale, 1413/1993.
  • İsmâilî, Ebû Bekr Ahmed b. İbrâhim b. İsmail. el-Mu'cem fî esami şüyuhi Ebî Bekr el-İsmaili. Thk. Z. M. Mansûr. 3 cilt. Medine: Mektebetü’l-Ulûm ve’l-Hikem, 1409/1989.
  • Jorge Aguadé, “Algunos hadices sobre la ocupation de Alejandria por un grupo de hispano-musulmanes” Boletin de la Asociation Espanola de Orientalistas, 12 (1976): 159-180
  • Juynboll, G.H.A. “Nafi’, the mawlâ of İbn ‘Umar, and His Position in Muslim Hadith Literature” Der Islam, 70 (1993): 213
  • Juynboll, G.H.A. Muslim Tradition, Studies in Chronology, Provenance and Authorship of Early Hadith. Cambridge: Cambridge University Press, 1983.
  • Lawrence, I. Conrad, “Portents of the Hour: Hadith and History in the First Century A.H.” yayınlanmamış yazı.
  • Kazvinî, Ebü’l-Kasım Abdülkerîm b. Muhammed b. Abdilkerîm. et-Tedvîn fî ahbâri Kazvin, thk. A. el-Atâridî, 4 Cilt. Beyrut: Dârü’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1407/1987.
  • Madelung, Wilferd, “The Sufyânî between Tradition and History” Studia Islamica, 63 (1986): 3l vd.
  • Madelung, Wilferd, “Abd Allah b. al-Zubayr and the Mahdî” Journal of Near Eastern Studies, 40 (1981): 291-305
  • Madelung, Wilferd, “al-Mahdî” in The Encyclopedia of Islam. 5: 1230-1238. Leiden: E.J. Brill, 1954.
  • Mitter, Ulrike, “Unconditional Manumission of Slaves in Early Islamic Law”, Der Islam, 78 (2001): 35-72.
  • Motzki, Harald, “Qou vadis Hadit-Forschung? Eine kritische Unter suc-hung von G.H.A. Juynboll: “Nâfi’, the mawlâ of İbn ‘Umar and his position in Muslim hadith literature”, Der Islam, 73 (1996): 219-221.
  • Motzki, Harald, “The Collection of the Quran: A Reconsideration of Wes-tern Views in Light of Recent Methodological Developments”, Der Islam, 78 (2001): 1-34.
  • Motzki, Harald, “The Prophet and The Cat: On Dating Mâlik’s Muvatta’ and Legal Traditions” Jerusalem Studies in Arabic and Islam, 22 (1998): 38-83;
  • Motzki, Harald, “The Murder of İbn Abil-Huqayq: On the Origin and Reliability of Some Maghazi-Reports” in The Biography of Muham-mad, 170-239.
  • Nuaym b. Hammâd, Ebû Abdullah Nuaym b. Hammad b. Muaviye. Ki-tabü’l-fiten. Thk. Semîr b. Emin ez-Züheyri. 2 Cilt. Kahire: Mektebe-tü’t-Tevhid, 1411/1991.
  • Râmhürmüzî, Ebû Muhammed b. Hallad Hasan b. Abdurrahman. el-Muhaddisü’l-fâsıl beyne’r-râvi ve’l-vâi, thk. M. Accac Hatîb Dâru’l-Fikr, Beyrut, 1404/1984.
  • Schacht, Joseph. The Origins of Muhammadan Jurisprudence. Oxford: Cla-rendon Press, 1950.
  • Schoeler, Gregor. Charakter und Authentie der Muslimischen Überlieferung Über das Leben Mohammeds. Berlin: de Gruyter, 1996.
  • Şâşî, Ebû Saîd Heysem b. Küleyb b. Süreyc. el-Müsned. Thk. M. Zeynullah. 2 Cilt. Medine: Mektebetü’l-Ulum ve’l-Hikem, 1409/1989.
  • Taberânî, Ebü’l-Kâsım Müsnidü’d-Dünyâ Süleymân b. Ahmed b. Eyyûb. el-Mu’cemu’l-kebîr. Thk, H. el-Selefî. 25 Cilt. Musul: Mektebetü’l-Ulum ve’l-Hikem, 1403/1983.
  • Taberânî, Ebü’l-Kâsım Müsnidü’d-Dünyâ Süleymân b. Ahmed b. Eyyûb. el-Mu’cemu’l-evsat. Thk. A. el-Huseynî. 10 Cilt. Kahire: Dârü’l-Haremeyn, 1414/1994.
  • Tirmizî, Ebû İsa Muhammed b. İsa b. Sevre es-Sülemî. el-Câmiu’s-sahîh. Thk. Beşşar Avvad Ma’ruf. 6 Cilt. 2. Baskı. Beyrut: Dârü’l-Garbi’l-İslâmî, 1418/1998.
  • Vâsıtî, Ebü’l-Hasan er-Rezzaz Eslem b. Sehl b. Eslem Bahşel. Târihu Vâsıt. Thk. Korkîs Avvâd. Beyrut: Âlemü'l-Kütüb, 1406/1986.
  • Zaman, Iftikhar, “The Science of Rijal as a Method in the Study of Hadiths” Journal of Islamic Studies, 5 (1994): 1-34.
  • Zehebî, Şemseddin Muhammed b. Ahmed b. Osman. Siyeru a’lâmi’n-nübelâ, thk. Şuayb el-Arnaûd. 23 Cilt. Beyrut: Müessesetü’r-Risale, 1402- 1405/1982-1985.

Gaybî Haberler, Tarih ve Müşterek Râvi: Metodolojik Bir Çalışma

Yıl 2019, Sayı: 46, 329 - 364, 18.06.2019
https://doi.org/10.17120/omuifd.549229

Öz

Andreas Görke ilgili çalışmasında kendisinden önce
yapılan hadis rivayetlerini tarihlendirmedeki yöntemleri karşılaştırmalı bir
şekilde değerlendirmektedir. Söz konusu karşılaştırmayı gaybî haberler
açısından, özelde de Nuaym b. Hammâd'ın Kitabü'l-Fiten'indeki birkaç örnek
üzerinde yapmaktadır.

Kaynakça

  • Ahmed b. Hanbel, Ebû Abdullah Ahmed b. Muhammed eş-Şeybânî. El-Müsned. Şrh. Ahmed Muhammed Şâkir. 16 cilt. Kahire: Darü’l-Maârif, 1374/1955.
  • Alexander, Paul J. “Medieval Apocalypses as Historical Sources” The American Historical Review. 73 (1968): 997-1018.
  • Bacharach, Jere L., “Laqab for a Future Caliph: The Case of the Abbasid al-Mahdî” Journal of the American Oriental Society. 113 (1993): 271-274.
  • Bağdâdî, Ebû Bekr Hatîb Ahmed b. Ali b. Sabit Hatîb Bağdadi. Târihu Bağdat. 14 cilt. Kahire, Bağdat: Mektebetü’l-Hancî, 1349/1931.
  • Bağdâdî, Ebû Bekr Hatîb Ahmed b. Ali b. Sabit Hatîb Bağdadi. Muvazzahu evhâmi’l-cem ve’t-tefrik. Thk. Emin Kalacî. Beyrut: Dârü’l-Marife, 1406/1986.
  • Bashear, Suliman, “Muslim apocalypses and the Hour: A Case-Study in Traditional Reinterpretation” Israel Oriental Studies, 13 (1993): 75-99.
  • Bashear, Suliman. “Apocalyptic and Other Materials on Early Muslim-Byzantine Wars: A Review of Arabic Sources” Journal of the Royal Asiatic Society, 3/1 (1991): 173-307.
  • Beyhâkî, Ebû Bekr Ahmed b. el-Hüseyin b. Ali. el-İ’tikâd ve’l-hidaye ila sebili’r-reşad. Thk. A. İsam el-Kâtib. Beyrut: Dârü’l-Âfâki’l-Cedîde, 1400/1980.
  • Buhl, F., “Muhammad b. ‘Abdallâh b. Al-Hasan” in The Encyclopedia of Islam, 7: 388-389. Leiden: E.J. Brill, 1954.
  • Cook, Micheal, Early Muslim Dogma. Cambridge: Cambridge University Press, 1981.
  • Cook, Micheal, “Eschatology and the Dating of Traditions” Princeton Papers in Near Eastern Studies, 1 (1992): 23-47.
  • Cook, Micheal, “The Heraclian Dynasty in Muslim Eschatology” al Qanta-ra, 13 (1992): 3-23.
  • Dânî, Ebû Amr Osman b. Saîd b. Osman el-Ümevi. es-Sünenü’l-vâride fi’l-fiten gavâilihâ ve’s-saati ve eşrâtiha. Thk. D. El-Mübârekpûrî. 6 Cilt. Riyad: Dârü’l-Âsıme, 1995.
  • Ebû Dâvûd, Süleyman b. Eş'as b. İshak el-Ezdi Sicistânî. Sünen-i Ebî Dâvud. Thk. Muhammed Avvame. 5 Cilt. Cidde: Dârü’l-Kıble li’s-Sekafeti’l-İslamiyye, 1418/1998.
  • Ebû Nuaym, Ahmed b. Abdullah b. İshak İsfahani Ebû Nuaym Isfahânî. Hilyetü’l-evliyâ. Thk. M. A. Hancî. 10 Cilt. Beyrut: Dârü’l-Kitabü’l-Arabî, 1386/1967.
  • Ensârî, Ebû Muhammed Abdullah b. Muhammed b. Ca’fer b. Hayyan. Tabakâtü’l-muhaddisîn bi İsbahan ve’l-vâridîne aleyha. Thk. A. el-Belûşî. 4 Cilt. Beyrut: Müessesetü’r-Risale, 1412/1992.
  • Görke, Andreas, “Die frühislamische Geschichtsüberlieferung zu Hudai-biya” Der Islam, 74 (1997): 221.
  • Görke, Andreas, “The Historical Tradition about al-Hudaybiya: A Study of ‘Urwa b. Al-Zubayr’s Account” in the Biography of Muhammad: The İssue of the Sources, ed. Harald Motzki. Leiden: E.J. Brill, 2000.
  • Görke, Andreas, Das Kitab al-Amwâl. Entstehung und Werküberlieferung. Doktora Tezi, Hamburg, 2000, 36 nolu müsvedde.
  • Hâkim en-Nisâburî, Ebû Abdullah İbnü'l-Beyyi’ Muhammed. el-Müstedrek ale’s-Sahîhayn fi’l-Hadis. 4 Cilt. Haydarabad: Dâiratü’l-Maârifü’l-Nizâmiyye, 1333-1342/1915-1924.
  • Hayseme, Ebü’l-Hasan Hayseme b.Süleyman b. Haydere Hayseme b. Süleyman. Min hadisi Hayseme b. Süleyman el-Kureşi. Thk. U. Abdus-selam. Beyrut: Dârü’l-Kütübü’l-Arabî, 1400/1980.
  • Herevi, Kâsım b. Sellam el-Ezdî Ebû Ubeyd. Kitabü’l-emvâl. Thk. Mu-hammed İmâre. Kahire: Dâru’ş-Şürûk, 1409/1989.
  • Heysemî, Nureddin Ali b. Ebî Bekr. Mevâridü’z-zaman ilâ zevâidi İbn Hibban. Thk. M. Abdürrezzâk Hamza. 8 Cilt. Beyrut: Dârü’l-Kütübi’l-İlmiyye, t.y.
  • Isfahânî, Ali b. Hüseyin b. Muhammed Ebü’l-Ferec. Mekâtilü’t-tâlibiyyîn. Thk. Abbas Ahmed Sakr. Beyrut: Müessesetü’l-A’lemî li’l-Matbûât, 1407/1987.
  • İbn Adî, Ebû Ahmed Abdullah b. Adi el-Cürcani. el-Kâmil fî duafâi’r-ricâl. Thk. Y. M. Gazâvî. 7 Cilt. Beyrut: Dârü’l-Fikr, 1408/1988.
  • İbn Asâkir, Ebü’l-Kâsım Sikatüddin Ali b. Hasan b. Hibetullah. Târihu medineti Dımaşk, U. el-Amvarî. 74 Cilt. Beyrut: Dârü’l-Fikr, 1415-1418/1995-1998.
  • İbnu’l-Cevzî, Ebü’l-Ferec Cemâlüddîn Abdurrahmân b. Alî b. Muhammed Bağdâdî. el-İlelü’l-mütenâhiye fi’l-hadîsi’l-vâhiye. Thk. Kh. el-Meys. 2 Cilt. Beyrut: Dârü’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1402/1982.
  • İbn Ebû Şeybe, Ebû Bekr Abdullah b. Muhammed b. İbrâhim. Kitâbu’l-musannef fi’l-hadîs ve’l-athâr. Thk. K.Y. el-Hût. 7 Cilt. Riyad: Mekte-betü’r-Rüşd, 1408/1988.
  • İbn Haldûn, Ebû Zeyd Veliyyüddin Abdurrahman b. Muhammed. Tarîhu’l-allâme, A. ve H. el-Zeyn. Beyrut: Dârü’l-Kütübi’l-Lübnâniyye, 1386-87/1967-68.
  • İbn Balaban, Ebü’l-Hasan Alaeddin Ali b. Balaban b. Abdullah. el-İhsân fî takrîbi Sahîhi İbn Hibban. Thk. Şuayb el-Arnaûd. 16 Cilt. Beyrut: Müessesetü’r-Risale, 1413/1993.
  • İsmâilî, Ebû Bekr Ahmed b. İbrâhim b. İsmail. el-Mu'cem fî esami şüyuhi Ebî Bekr el-İsmaili. Thk. Z. M. Mansûr. 3 cilt. Medine: Mektebetü’l-Ulûm ve’l-Hikem, 1409/1989.
  • Jorge Aguadé, “Algunos hadices sobre la ocupation de Alejandria por un grupo de hispano-musulmanes” Boletin de la Asociation Espanola de Orientalistas, 12 (1976): 159-180
  • Juynboll, G.H.A. “Nafi’, the mawlâ of İbn ‘Umar, and His Position in Muslim Hadith Literature” Der Islam, 70 (1993): 213
  • Juynboll, G.H.A. Muslim Tradition, Studies in Chronology, Provenance and Authorship of Early Hadith. Cambridge: Cambridge University Press, 1983.
  • Lawrence, I. Conrad, “Portents of the Hour: Hadith and History in the First Century A.H.” yayınlanmamış yazı.
  • Kazvinî, Ebü’l-Kasım Abdülkerîm b. Muhammed b. Abdilkerîm. et-Tedvîn fî ahbâri Kazvin, thk. A. el-Atâridî, 4 Cilt. Beyrut: Dârü’l-Kütübi’l-İlmiyye, 1407/1987.
  • Madelung, Wilferd, “The Sufyânî between Tradition and History” Studia Islamica, 63 (1986): 3l vd.
  • Madelung, Wilferd, “Abd Allah b. al-Zubayr and the Mahdî” Journal of Near Eastern Studies, 40 (1981): 291-305
  • Madelung, Wilferd, “al-Mahdî” in The Encyclopedia of Islam. 5: 1230-1238. Leiden: E.J. Brill, 1954.
  • Mitter, Ulrike, “Unconditional Manumission of Slaves in Early Islamic Law”, Der Islam, 78 (2001): 35-72.
  • Motzki, Harald, “Qou vadis Hadit-Forschung? Eine kritische Unter suc-hung von G.H.A. Juynboll: “Nâfi’, the mawlâ of İbn ‘Umar and his position in Muslim hadith literature”, Der Islam, 73 (1996): 219-221.
  • Motzki, Harald, “The Collection of the Quran: A Reconsideration of Wes-tern Views in Light of Recent Methodological Developments”, Der Islam, 78 (2001): 1-34.
  • Motzki, Harald, “The Prophet and The Cat: On Dating Mâlik’s Muvatta’ and Legal Traditions” Jerusalem Studies in Arabic and Islam, 22 (1998): 38-83;
  • Motzki, Harald, “The Murder of İbn Abil-Huqayq: On the Origin and Reliability of Some Maghazi-Reports” in The Biography of Muham-mad, 170-239.
  • Nuaym b. Hammâd, Ebû Abdullah Nuaym b. Hammad b. Muaviye. Ki-tabü’l-fiten. Thk. Semîr b. Emin ez-Züheyri. 2 Cilt. Kahire: Mektebe-tü’t-Tevhid, 1411/1991.
  • Râmhürmüzî, Ebû Muhammed b. Hallad Hasan b. Abdurrahman. el-Muhaddisü’l-fâsıl beyne’r-râvi ve’l-vâi, thk. M. Accac Hatîb Dâru’l-Fikr, Beyrut, 1404/1984.
  • Schacht, Joseph. The Origins of Muhammadan Jurisprudence. Oxford: Cla-rendon Press, 1950.
  • Schoeler, Gregor. Charakter und Authentie der Muslimischen Überlieferung Über das Leben Mohammeds. Berlin: de Gruyter, 1996.
  • Şâşî, Ebû Saîd Heysem b. Küleyb b. Süreyc. el-Müsned. Thk. M. Zeynullah. 2 Cilt. Medine: Mektebetü’l-Ulum ve’l-Hikem, 1409/1989.
  • Taberânî, Ebü’l-Kâsım Müsnidü’d-Dünyâ Süleymân b. Ahmed b. Eyyûb. el-Mu’cemu’l-kebîr. Thk, H. el-Selefî. 25 Cilt. Musul: Mektebetü’l-Ulum ve’l-Hikem, 1403/1983.
  • Taberânî, Ebü’l-Kâsım Müsnidü’d-Dünyâ Süleymân b. Ahmed b. Eyyûb. el-Mu’cemu’l-evsat. Thk. A. el-Huseynî. 10 Cilt. Kahire: Dârü’l-Haremeyn, 1414/1994.
  • Tirmizî, Ebû İsa Muhammed b. İsa b. Sevre es-Sülemî. el-Câmiu’s-sahîh. Thk. Beşşar Avvad Ma’ruf. 6 Cilt. 2. Baskı. Beyrut: Dârü’l-Garbi’l-İslâmî, 1418/1998.
  • Vâsıtî, Ebü’l-Hasan er-Rezzaz Eslem b. Sehl b. Eslem Bahşel. Târihu Vâsıt. Thk. Korkîs Avvâd. Beyrut: Âlemü'l-Kütüb, 1406/1986.
  • Zaman, Iftikhar, “The Science of Rijal as a Method in the Study of Hadiths” Journal of Islamic Studies, 5 (1994): 1-34.
  • Zehebî, Şemseddin Muhammed b. Ahmed b. Osman. Siyeru a’lâmi’n-nübelâ, thk. Şuayb el-Arnaûd. 23 Cilt. Beyrut: Müessesetü’r-Risale, 1402- 1405/1982-1985.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Çeviri
Yazarlar

Andreas Görke Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 4 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 46

Kaynak Göster

ISNAD Görke, Andreas. “Gaybî Haberler, Tarih Ve Müşterek Râvi: Metodolojik Bir Çalışma”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 46 (Haziran 2019), 329-364. https://doi.org/10.17120/omuifd.549229.