Bu makalede
Nizamiye medreseleri arasındaki iletişim ağını,
birbirleriyle münasebetleri ve arasındaki
ilişkilerin boyutunu incelenmektedir. Selçuklu veziri Nizamülmülk
tarafından kurulan bu eğitim müesseseleri ortaçağda yükseköğretim düzeyinde
dini ilimler tahsil edilmekteydi. Daha sonraki devirlerde kurulan medreselerin
eğitim ve yönetim sistemlerinin gelişmesinde de örnek olmuştur. Nizamiye
medreselerinin arasında gerek bireysel gerek kurumsal olarak güçlü bir sosyal
ilişki gerçekleştirilmişti. İdari sistem başarılı bir şekilde hoca-talebe
arasında sağlam bir bağ kurmuştu. Hocalar arasındaki münazaralar, misafir
müderris uygulaması, araştırma faaliyetleri ve medrese talebelerinin bazı yerlerde
görevlendirilmesi akademik tarzdaki etkinliklerden bazılarıydı.
This study examines the social networks
among Niẓāmiyyah Schools built by the great vizier Niẓām al-Mulk in the early
period of the Seljuk dynasty. Niẓāmiyyah institutions served as higher
educational centres for religious studies in the middle ages and contributed
significantly to the development of the madrasah administration system.
There were strong social networks among individuals and organisations associated
with the Madrasah Niẓāmiyyah. The administrative system succeeded in creating a
strong relationship between professors and students of one madrasah to another.
Academic activities included debating among professors, visiting-professors, research
activities and employment of graduate students in its administration system.
Niẓāmiyyah Madrasahs Muslim educational history. Madrasa system.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 47 |