Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK SPOR YÖNETİMİNDEKİ MEVCUT SORUNLARLA İLGİLİ ANTRENÖRLERİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 3, 301 - 311, 16.12.2019
https://doi.org/10.17155/omuspd.579638

Öz

Antrenörlerin
Türk spor yönetimindeki mevcut sorunlarını belirlemek amacıyla yapılan
araştırmada araştırmanın evrenini 2018 yılında Ankara ilinde görev yapan
antrenörler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini gönüllü olarak katılan
401 antrenör oluşturmuştur. Antrenörlerin Türk spor yönetimindeki mevcut
sorunlarını belirlemek amacıyla Özen ve ark. (2012) tarafından geliştirilen ilk
defa  ‘’Türk Spor Yönetimindeki Mevcut Sorunlara İlişkin Akademisyenlerin
Görüşlerinin Değerlendirilmesi’’ çalışmasında uygulanan, 40 maddelik,
üçlü likert tipinde anket formu kişisel bilgi formunun yanında uygulanmıştır.
Sonuç olarak antrenörlerin, spor yöneticilerinin yeterli seviyede yabancı dil
bilmedikleri, federasyonca yurt dışı faaliyetlerine dünyadaki değişim ve
gelişimleri fark edecek yeterli niteliğe sahip kişilerin götürülmediği, devlet
okullarında spor yapmaya elverişli spor alanları, spor malzemeleri ve yeteri
kadar spor tesisi olmadığı, yerel yönetimlerin spor tesislerinin ve
hizmetlerinin yeterli olamadığı, Türkiye’de uluslararası normlara uygun spor
tesisleri yeterli sayıda bulunmadığı, kulüplerin sporcu arama-bulma-yetiştirme
çalışmalarının yeterli seviyede olmadığını, kulüplerin tesis yapma konusunda
üzerlerine düşeni yapmadıkları, devlet okullarındaki beden eğitimi derslerinin
öğrencilerin ilgilendikleri spor dalına yöneltmediği görüşündedirler.

Kaynakça

  • 1) Aracı H. Öğretmen ve Öğrenciler için Okullarda Beden Eğitimi, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2002.
  • 2) Sunay H. Spor Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara, 2007; s. 191-192.
  • 3) Arıkanlı A, Ulubaş B. Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı Yönetim Fonksiyonları ve Yönetici Davranışları, Ankara, 2004.
  • 4) Bucher CA , Krotee M L. Management of Phsical Education and Sport, 12 th Edition, McGraw- Hill Companies, 2007; p. 2-3-7.
  • 5) Ak A. Türk Sporunda Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Spor yayınevi ve Kitabevi, Ankara, 2017.
  • 6) http://bimer.gsb.gov.tr/Dokuman/4.5.638.pdf)
  • 7) Yetim A. Spor Yönetiminde Liderlik. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1996; s.3-85.
  • 8) http://www.tbmm.gov.tr/anayasa/anayasa_2011.pdf, erişim tarihi: 31.01.2013.
  • 9) Terry P. ThePsychology of TheCoach-AthleteRelationship, Bull.S.J. SportPsychology, Self-Help Guide, TheCrowoode Press London, 1991.
  • 10) Özen G, Sunay H, Koçak F, Gedikli N, Boran F. Türk Spor Yönetimindeki Mevcut Sorunlara İlişkin Akademisyenlerin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2012; (4) 107-116.
  • 11) Devecioğlu S, Çoban B, Karakaya YE. Türkiye’de Spor Eğitimi Sektörünün Genel Görünümü, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2011; 9(3).
  • 12) İmamoğlu F. Türkiye’de Sporun Yönetsel Yapısı İçinde Spor Federasyonları, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi,2011; s.10.
  • 13) Yılmaz T, Demir H. ‘’Orta Öğretim Kurumlarında Spor Alanı Uygulaması (Eskisehir- Sivas Örneği)’’, Sivas Üniversitesi BedenEğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 2008; s.28–35.
  • 14) İnci H. Avrupa Birliği Ülkeleri ve Türkiye’de Yerel Yönetimlerin Spora Katkıları ve Spor Politikalarının Karşılaştırılması, 2011.
  • 15) Karakuş E, Sunay H. Sporun Kitlelere Yaygınlaştırılmasında, Yerel Yönetimlerin Yeri ve Fonksiyonuna İlişkin Ankara İli Metropol İlçeleri Belediye Meclisi Üyelerinin Görüşleri, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2000; 3, s.63 – 80.
  • 16) Tosun TG. Türk Sporunun Başarı Düzeyinin Belirlenmesinde Bazı Spor Elemanlarının Görüşlerinin Tespiti. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, 2014.
  • 17) Taşmektepligil MY, Albay F, Ağaoğlu YS, Ağaoğlu SA ve Karakuş S. Milletvekili adaylarının genel seçim öncesi Türkiye‟deki spor uygulamaları hakkındaki düşüncelerin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi,2005; 6(2), 93-101.
  • 18)https://en.wiki2.org/w/index.php?search=numberofsportsclubınspain&title=Special:Search&fulltext=1 Erişim:20.10.2018.
  • 19)https://www.alumniportal-deutschland.org/en/germany/sports/sports-clubs-in-germany-youth-work integration/erişim:20.10.2018.
  • 20) Mamak H. İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi ve Spor Derslerinin amaçlarına Ulaşma Düzeyini Etkileyen Faktörler, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 2012.
  • 21) Demirhan G, Bulca Y, Saçlı F ve Kangalgil M. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Uygulamada Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2014.

COACHES' VIEWS ON CURRENT PROBLEMS IN TURKISH SPORTS MANAGEMENT

Yıl 2019, Cilt: 10 Sayı: 3, 301 - 311, 16.12.2019
https://doi.org/10.17155/omuspd.579638

Öz

In the research conducted to determine
the current problems of the trainers in Turkish sports management, the universe
of the research consists of coaches working in Ankara in 2018. The sample of
the study consisted of 401 volunteers. In order to determine the current
problems of coaches in Turkish sports management, a 40-item 3-Likert type
questionnaire developed by Özen et al. (2012) and used for the first time in
the study ‘Evaluation of Academicians' Views on Current Problems in Turkish
Sports Management’ was given to participants in addition to personal
information form. As a result, it was found that coaches think sports managers
do not speak a sufficient level of foreign language, the Federation does not
send people who have the sufficient competence to recognize the changes and
developments in the world to activities abroad, state schools do not have
fields suitable for doing sport, sport equipment and enough sport facilities,
local governments do not have enough sport facilities and services, there
aren’t enough sport facilities suitable for international norms in Turkey,
clubs cannot perform sufficient levels of activities to search for, find and
train athletes, clubs do not fulfil their responsibilities in building facilities
and physical education courses in schools do not guide students to the sports
branches they are interested in. 

Kaynakça

  • 1) Aracı H. Öğretmen ve Öğrenciler için Okullarda Beden Eğitimi, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2002.
  • 2) Sunay H. Spor Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara, 2007; s. 191-192.
  • 3) Arıkanlı A, Ulubaş B. Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı Yönetim Fonksiyonları ve Yönetici Davranışları, Ankara, 2004.
  • 4) Bucher CA , Krotee M L. Management of Phsical Education and Sport, 12 th Edition, McGraw- Hill Companies, 2007; p. 2-3-7.
  • 5) Ak A. Türk Sporunda Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Spor yayınevi ve Kitabevi, Ankara, 2017.
  • 6) http://bimer.gsb.gov.tr/Dokuman/4.5.638.pdf)
  • 7) Yetim A. Spor Yönetiminde Liderlik. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1996; s.3-85.
  • 8) http://www.tbmm.gov.tr/anayasa/anayasa_2011.pdf, erişim tarihi: 31.01.2013.
  • 9) Terry P. ThePsychology of TheCoach-AthleteRelationship, Bull.S.J. SportPsychology, Self-Help Guide, TheCrowoode Press London, 1991.
  • 10) Özen G, Sunay H, Koçak F, Gedikli N, Boran F. Türk Spor Yönetimindeki Mevcut Sorunlara İlişkin Akademisyenlerin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2012; (4) 107-116.
  • 11) Devecioğlu S, Çoban B, Karakaya YE. Türkiye’de Spor Eğitimi Sektörünün Genel Görünümü, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2011; 9(3).
  • 12) İmamoğlu F. Türkiye’de Sporun Yönetsel Yapısı İçinde Spor Federasyonları, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi,2011; s.10.
  • 13) Yılmaz T, Demir H. ‘’Orta Öğretim Kurumlarında Spor Alanı Uygulaması (Eskisehir- Sivas Örneği)’’, Sivas Üniversitesi BedenEğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 2008; s.28–35.
  • 14) İnci H. Avrupa Birliği Ülkeleri ve Türkiye’de Yerel Yönetimlerin Spora Katkıları ve Spor Politikalarının Karşılaştırılması, 2011.
  • 15) Karakuş E, Sunay H. Sporun Kitlelere Yaygınlaştırılmasında, Yerel Yönetimlerin Yeri ve Fonksiyonuna İlişkin Ankara İli Metropol İlçeleri Belediye Meclisi Üyelerinin Görüşleri, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2000; 3, s.63 – 80.
  • 16) Tosun TG. Türk Sporunun Başarı Düzeyinin Belirlenmesinde Bazı Spor Elemanlarının Görüşlerinin Tespiti. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, 2014.
  • 17) Taşmektepligil MY, Albay F, Ağaoğlu YS, Ağaoğlu SA ve Karakuş S. Milletvekili adaylarının genel seçim öncesi Türkiye‟deki spor uygulamaları hakkındaki düşüncelerin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi,2005; 6(2), 93-101.
  • 18)https://en.wiki2.org/w/index.php?search=numberofsportsclubınspain&title=Special:Search&fulltext=1 Erişim:20.10.2018.
  • 19)https://www.alumniportal-deutschland.org/en/germany/sports/sports-clubs-in-germany-youth-work integration/erişim:20.10.2018.
  • 20) Mamak H. İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi ve Spor Derslerinin amaçlarına Ulaşma Düzeyini Etkileyen Faktörler, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 2012.
  • 21) Demirhan G, Bulca Y, Saçlı F ve Kangalgil M. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Uygulamada Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2014.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Sporda Yönetim ve Organizasyon
Yazarlar

Hakan Sunay Bu kişi benim

Bayram Kaya 0000-0003-0249-5572

Yayımlanma Tarihi 16 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sunay, H., & Kaya, B. (2019). TÜRK SPOR YÖNETİMİNDEKİ MEVCUT SORUNLARLA İLGİLİ ANTRENÖRLERİN GÖRÜŞLERİ. Spor Ve Performans Araştırmaları Dergisi, 10(3), 301-311. https://doi.org/10.17155/omuspd.579638