This study aimed to determine the perspectives of parents towards table tennis and the changes they observed in their children. The research was designed as a qualitative research and a phenomenology pattern was used. In the sample selection of the study, the easily accessible case sampling method, which is one of the purposeful sampling methods, was adopted. And 15 parents selected through this method were included in the study group. Semi-structured interviews, lasting 30 minutes on average, were conducted with the parents within the scope of 5 questions. Before starting the study, parents were informed ethically, and interviews were recorded after their consent was obtained. Afterwards, the relevant interviews were transcribed, content and descriptive analyses were made. As a result of the analyses made, it was seen that the children started the branch sometimes by being chosen or by chance and sometimes with the support of their parents. Parents stated that they preferred the branch because it could be done in any environment and it did not require contact. They also observed positive changes in their children’s health, behaviour and academic field that their children were prepared for life thanks to the branch, and that’s why the branch was at the center of their children’s lives. It is thought that applying the findings obtained from this study to different branches and designing curricula and leisure time activity areas in terms of holistic development will be beneficial in terms of spreading the gains to the general and making more contributions.
Parent Perspective Phenomenology Qualitative Sports Table Tennis
Araştırma için Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’ndan 15.08.2022 tarih ve 2022/07 karar sayısı ile etik kurul izni alınmıştır
Bu çalışma ebeveynlerin masa tenisi branşına karşı bakış açılarının ve çocuklarında gözlemledikleri değişimlerin belirlenmesini amaçlamaktadır. Çalışma nitel araştırma olarak dizayn edilmiş ve olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklem seçiminde amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örnekleme yöntemi benimsenmiş ve bu yöntem vasıtasıyla seçilmiş 15 ebeveyn çalışma grubuna dahil edilmiştir. Ebeveynler ile hazırlanmış 5 soru kapsamında ortalama 30 dakika süren yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya başlamadan önce ebeveynler etik açıdan bilgilendirilmiş, onayları alındıktan sonra görüşmeler kayıt altına alınmaya başlanmıştır. İlgili görüşmeler yazılı ortama aktarıldıktan sonra içerik ve betimsel analizler yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda çocukların branşa kimi zaman seçilerek veya tesadüfen kimi zaman ise ebeveyn desteği ile başladıkları görülmektedir. Ebeveynler branşı her ortamda yapılabilmesi ve temas gerektirmemesi nedeniyle tercih ettiklerini, ayrıca çocuklarında sağlıksal, davranışsal ve akademik anlamda olumlu değişimler gözlemlediklerini, branş sayesinde çocuklarının yaşama hazırlandığını ve bundan ötürü branşın çocuklarının yaşamlarının merkezinde olduğunu ifade etmektedir. Bu çalışmadan elde edilen bulguların farklı branşlara da uygulanmasının ve bütüncül gelişim açısından öğretim programları ve serbest zaman etkinlik alanlarının dizayn edilmesinin, kazanımların genele yayılması ve daha fazla katkı sağlanması noktasında yararlı olacağı düşünülmektedir.
Araştırma için Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’ndan 15.08.2022 tarih ve 2022/07 karar sayısı ile etik kurul izni alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Oyun, Fiziksel Aktivite ve Sağlık, Spor Biliminde Hareket Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 3 |