Öğretmenler, bireyin hayatını şekillendirmede önemli bir rol oynar ve onların olaylara karşı verdikleri tepkiler, yaşam doyumu, yaşam alanı memnuniyeti ve duygusal durumları hem kendilerini hem de öğrencilerini etkiler. Bu çalışmada, öğretmenlerin öznel iyi oluş düzeylerinin cinsiyet, yaş, mesleki deneyim ve öğretmenlik branşları gibi demografik faktörlere göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya, ilk ve orta öğretim düzeyinde farklı branşlarda görev yapan (Özel Yetenek Branşları-Beden Eğitimi, Resim ve Müzik; Sözel Branşlar-Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak; Sayısal Branşlar-Matematik ve Fen Bilgisi; Ana Sınıfı ve Sınıf Öğretmenleri; Yabancı Dil Öğretmenleri ve Meslek Öğretmenleri) 68’i kadın (%50,4) ve 67’si erkek (%49,6) olmak üzere toplam 135 öğretmen katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, “Öznel İyi Oluş Ölçeği” ve demografik bilgileri içeren bir anket formu kullanılmıştır. Bulgular, öğretmenlerin okul bağlılığı puanlarının yüksek, öğretim yeterliliği ve genel öznel iyi oluş düzeylerinin ise orta seviyede olduğunu göstermektedir. Yaş ve branş değişkenleri anlamlı bulgular sunarken, cinsiyet ve mesleki tecrübe değişkenleri önemli bir farklılık göstermemiştir. Özellikle özel yetenek branşları, dil, anaokulu ve ilkokul öğretmenlerinin öğretim yeterliliği düzeyleri, meslek öğretmenlerinden anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Bu sonuçlar, öğretmenlerin branşlarına göre değişen tecrübe ve tatmin düzeylerini yansıtmaktadır. Küçük yaş gruplarıyla çalışan öğretmenlerin işlerine daha fazla adanmış oldukları söylenebilir. Bu bulgular, öğretmenlerin çalışma koşullarını iyileştirme ve eğitim politikaları geliştirme bağlamında değerlendirilebilir.
Teachers play a key role in shaping individuals’ lives, and reactions of individuals, their judgments about life satisfaction, their living conditions, and emotional states affect both themselves and their students. This study aimed to assess teachers’ subjective well-being based on demographic factors such as gender, age, work experience, and teaching disciplines. The research included teachers working in various disciplines at the primary and secondary education levels (Special talent disciplines: Physical Education, Art, and Music; Verbal Disciplines: Social Studies, Religious Culture and Ethics; Numerical Disciplines: Mathematics and Science; Kindergarten and Primary School teachers; Foreign Language teachers; and Vocational teachers). A total of 135 teachers, 68 females (50.4%) and 67 males (49.6%) participated in the study. Data were collected using the “Subjective Well-Being Scale” and a survey form containing demographic information. The findings indicate that teachers’ school engagement scores are high, while their teaching efficacy and overall subjective well-being levels are at medium levels. While age and teaching discipline variables showed significant findings, gender and work experience variables did not reveal any significant differences. In particular, the teaching proficiency levels of special talent disciplines, language, kindergarten, and primary school teachers were significantly higher than those of vocational teachers. These results reflect the varying levels of experience and satisfaction among teachers based on their disciplines. It can be concluded that teachers working with younger age groups tend to be more dedicated to their jobs. These findings may provide insights for improving teachers’ working conditions and developing educational policies.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 3 |