The aim of the study
is to examine students, teachers and parents opinions and possible solutions
about school absenteeism of Roman children. It is a case study, which makes use
of semi-structured interview forms to collect data from students, teachers and
parents related to school absenteeism. The study sample consisted of 60 participants
(20 students, 20 teachers and 20 parents). The data was analyzed with content
analysis. The results indicated that children are mostly exposed to mobbing at
school, that teachers did not care for them enough in the classroom and that
parents did not take an interest at home. The majority of teachers expressed
that teachers, school managers and parents should collaboratively organize
activities to improve school motivation for Roman children and should be role
models for them. It is important to develop and administer programs for
students, parents and teachers so that Roman children can continue their
education.
Bu araştırmada, Roman öğrencilerin devamsızlık nedenleri ve çözüm
önerilerine ilişkin öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması ve
veri toplama aracı olarak Roman öğrenci, öğretmen ve veli katılımcılarının
öğrenci devamsızlığı ve çözüm önerilerine ilişkin yarı yapılandırılmış görüşme
formları kullanılmıştır. Çalışma grubunu 20 öğrenci, 20 öğretmen ve 20 veli
olmak üzere 60 katılımcı oluşturmaktadır. Veriler içerik analizi tekniğiyle
değerlendirilmiştir. Araştırma sürecinde öğrencilerin okulda çoğunlukla
“Psikolojik baskı” yaşadıkları, öğretmenlerin ebeveynlerin çocukları ile
yeterince ilgilenmedikleri, velilerin ise çocuklarına yeterince ilgi
gösterilmediği şeklinde sonuçlara ulaşılmıştır. Öğretmenlerin çoğunluğunun,
Roman öğrencilerin okula devamını sağlamak için öğretmenlerin, yöneticilerin ve velilerin “Motivasyon
artırmaya yönelik etkinlikler” yapması, “Rol-model” olması şeklinde görüş
belirttikleri saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, Roman
öğrencilerin eğitimlerine devam edebilmeleri için öğrencilere, ebeveynlere ve öğretmenlere
yönelik programların hazırlanarak uygulanmasının önemli olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |
İletişim Adresi: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, Sağlık Mah. Süleyman Sırrı Cad. Sağlık İş Hanı No: 21/18, Çankaya/Ankara Tel: 0850 756 96 76