Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin psikolojik dayanıklılık, sosyal duygusal öğrenme becerileri ve yaşam doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ayrıca, psikolojik dayanıklılık, sosyal duygusal öğrenme becerileri ve yaşam doyumu puanlarında cinsiyet, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, algılanan ekonomik düzey, aile ilişkileri, travmatik yaşantı geçmişi, anne baba birliktelik durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farklılaşma olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma ortaokul 6. sınıfa devam eden 215 kız ve 206 erkek öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu; Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık Ölçeği; Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri Ölçeği ve Çok Boyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda sosyal duygusal öğrenme becerileri, yaşam doyumu ve psikolojik dayanıklılık arasında orta düzey pozitif bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Bulgular literatür ışığında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
ortaokul öğrencileri psikolojik dayanıklılık sosyal duygusal öğrenme becerileri yaşam doyumu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |
İletişim Adresi: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, Sağlık Mah. Süleyman Sırrı Cad. Sağlık İş Hanı No: 21/18, Çankaya/Ankara Tel: 0850 756 96 76