Topluluk önünde konuşma kaygısı, liselerde konuşma sınavların zorunlu olmasıyla öğrencilerin yaşadığı bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu olgu sunumunda topluluk önünde konuşma kaygısı olan 14 yaşındaki dokuzuncu sınıf kız öğrenciyle yapılan sekiz oturumluk akılcı duygusal davranışçı temelli psikolojik danışma süreci kullanılmıştır. Akılcı duygusal davranışçı psikolojik danışma yaklaşımının esas alındığı danışma sürecinde düşünce, duygu ve davranış arasındaki ilişkilerin ortaya konulmasında A-B-C modelinden yararlanılmıştır. Danışan sürecin sonunda, sunum yapmanın ve derste parmak kaldırıp konuşmanın kendisinde kaygı uyandırmadığını ve sunum yapmakta mükemmel olmak zorunda olmadığını, sunum yapmayı sadece bir sunum olarak gördüğünü ifade etmiştir. Başlangıçta sorununu 10 üzerinden sekiz olarak gören ve yaşadığı sorunu dörde düşürmeyi psikolojik danışma hedefi olarak belirleyen danışan, psikolojik danışma sürecinin sonunda sorunu iki olarak değerlendirmiştir. Akılcı duygusal davranışçı psikolojik danışma müdahalesinin danışanın topluluk önünde konuşma kaygısıyla başa çıkmasında etkili olduğu gözlenmiştir.
Topluluk önünde konuşma kaygısı akılcı duygusal davranışçı terapi lise sınav sistemi
Public speaking anxiety is a problem experienced by students since speaking exams are compulsory in high schools. In this case study, an eight-session rational emotive behavioral based counseling process was used with a 14-year-old ninth grade female student with public speaking anxiety. In the counseling process based on the rational emotive behavioral counseling approach, the A-B-C model was used to reveal the relationships between thought, emotion and behavior. At the end of the process, the client stated that making presentations and raising fingers and speaking in class did not arouse anxiety in her and that she did not have to be perfect in making presentations, and that she saw the presentation as just a presentation. The client, who initially evaluated her problem as eight out of 10 and set the counseling goal of reducing her problem to four, evaluated her problem as two at the end of the counseling process. It was observed that rational emotive behavioral psychological counseling intervention was effective in the client's coping with public speaking anxiety.
Public speaking anxiety rational emotive behavioral therapy high school exam system
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Psikolojik Danışmanlığı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 1 |
İletişim Adresi: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği, Sağlık Mah. Süleyman Sırrı Cad. Sağlık İş Hanı No: 21/18, Çankaya/Ankara Tel: 0850 756 96 76