The aim of
the study is to determine the effect of intergenerational communication on
brand loyalty. In the study, brand related variables are embraced in terms of
the team favor which is held as a brand. In this context, the effect of the
communication of the young people with their fathers on team trust, perceived
quality and loyalty was examined. Data were collected 370 university students by
convenience sampling. Questionnaire technique was used for data collection.
Data were analyzed with explanatory factor analysis and structural equation
model. Intergenerational conversation has a significant effect on the perceived
quality and trust of young people to their teams. Intergenerational advice
significantly affects team trust. The perceived quality has a strong effect on fan
loyalty. The results show that perceived quality and trust are significantly
explained by intergenerational advice and intergenerational conversation. On
the other hand, fan loyalty is explained by a limited level of trust and
perceived quality.
Intergenerational Communication Team Supporter Fan Loyalty Brand Trust Trust Perceived Quality
Araştırmanın amacı, kuşaklar arası etkileşimin
genç tüketicilerin markaya duydukları güven ve algıladıkları kalite
aracılığıyla marka bağlılıkları üzerindeki etkisini belirlemektir. Çalışmada
marka ile ilişkili değişkenler takım taraftarlığı açısından ele alınmıştır. Bu
doğrultuda gençlerin babalarıyla kurdukları iletişimin, taraftarı oldukları
takımlarına duydukları güven ve algıladıkları kalite aracılığıyla taraftar bağlılığı
üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma 370 üniversite öğrencisi üzerinde
kolayda örnekleme yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında
anket tekniğinden yararlanılmıştır. Veriler açıklayıcı faktör analizi ve
yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Kuşaklar arası sohbetin gençlerin
takımları ile ilgili algıladıkları kalite ve takıma güven üzerinde önemli bir
etkisi bulunmaktadır. Kuşaklar
arası tavsiye ise gençlerin takımlarına duydukları güveni önemli düzeyde
etkilemektedir. Gençlerin takımları konusunda algıladıkları kalite taraftar bağlılığını
açıklamada güçlü bir etki oluşturmaktadır. Sonuçlar algılanan kalitenin ve
takıma güvenin önemli ölçüde kuşaklar arası tavsiye ve kuşaklar arası sohbet
ile açıklandığını göstermektedir. Buna karşın taraftar bağlılığı sınırlı bir
düzeyde takıma güven ve algılanan kalite ile açıklanmaktadır.
Kuşaklar Arası Etkileşim Takım Taraftarlığı Marka Bağlılığı Markaya Güven Algılanan Kalite
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Google Scholar istatistiklerimiz için tıklayınız.