BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgi Teknolojisi Çalışanlarının İş Tatmini ile İlişkili Faktörler

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 0 - , 16.01.2016

Öz

Çalışanların iş tatmini, hangi tür organizasyonda olursa olsun, gerek çalışan gerekse çalıştığı işletme için önemlidir. Günümüzün bilgiye dayalı ekonomisinde Bilgi Teknolojisi (BT) alanında çalışanların önemi gittikçe artmaktadır ve dolayısıyla BT çalışanlarının iş tatmini ile ilgili faktörlerin araştırılması önem arz etmektedir. Bu çalışmada 455 BT çalışanından elde edilen bilgiler doğrultusunda çalışanın kendisi ve işi ile ilgili çeşitli faktörlerin iş tatmini ile ilişkileri ele alınmıştır. Yapılan analizler sonucunda cinsiyet, sektör (kamu / özel), iş tecrübesi ve ücret gibi demografik faktörler ile iş tatmini arasında bir ilişki olmadığı görülmüştür. Diğer yandan ait olma duygusu, kabul duygusu, iş özerkliği, iş tükenmişliği, rol netliği ve ödül adaleti değişkenlerinin iş tatminini etkileyen faktörler olduğu bulunmuştur.

Kaynakça

  • Bozkurt, Ö. ve Bozkurt, İ. (2008). İş tatminini etkileyen işletme içi faktörlerin eğitim sektörü açısından değerlendirilmesine yönelik bir alan araştırması. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 1–18.
  • Calisir, F., Gumussoy, C. A. ve Iskin, I. (2011). Factors affecting intention to quit among IT professionals in Turkey. Personnel Review, 40(4), 514–533.
  • Chhabra, B. (2013). Locus of control as a moderator in the relationship between job satisfaction and organizational commitment: a study of Indian IT professionals. Organizations and Markets in Emerging Economies, (2), 25–41.
  • Chilton, M. A., Hardgrave, B. C. ve Armstrong, D. J. (2010). Performance and strain levels of it workers engaged in rapidly changing environments: a person-job fit perspective. ACM SIGMIS Database, 41(1), 8–35.
  • Clark, A. E. (1997). Job satisfaction and gender: why are women so happy at work? Labour Economics, 4(4), 341–372.
  • Diaz-Serrano, L. ve Cabral Vieira, J. A. (2005). Low pay, higher pay and job satisfaction within the European Union: Empirical evidence from fourteen countries.
  • Eichar, D. M., Norland, S., Michael Brady, E. ve Fortinsky, R. H. (1991). The job satisfaction of older workers. Journal of Organizational Behavior, 12(7), 609–620.
  • Forgionne, G. A. ve Peeters, V. E. (1982). Differences in job motivation and satisfaction among female and male managers. Human Relations, 35(2), 101–118.
  • Hackman, J. R. ve Oldham, G. R. (1980). Work redesign. Reading, MA: Addison-Wesley.
  • Jyothi, B. S. ve Ravindran, P. T. (2012). Employee Job Satisfaction in Software and ITeS units in Bangalore-An Empirical study. Business Management Dynamics, 2(6), 46–55.
  • Kanwar, Y. P. S., Singh, A. K. ve Kodwani, A. D. (2009). Work—Life Balance and Burnout as Predictors of Job Satisfaction in the IT-ITES Industry. Vision: The Journal of Business Perspective, 13(2), 1–12.
  • Lim, S. (2008). Job satisfaction of information technology workers in academic libraries. Library ve Information Science Research, 30(2), 115–121.
  • Martin, J. K. ve Shehan, C. L. (1989). Education and Job Satisfaction The Influences of Gender, Wage-Earning Status, and Job Values. Work and Occupations, 16(2), 184–199.
  • McMurtrey, M. E., Grover, V., Teng, J. T. C. ve Lightner, N. J. (2002). Job satisfaction of information technology workers: The impact of career orientation and task automation in a CASE environment. Journal of Management Information Systems, 19(2), 273–302.
  • Messersmith, J. (2007). Managing work-life conflict among information technology workers. Human Resource Management, 46(3), 429–451.
  • Rhodes, S. R. (1983). Age-related differences in work attitudes and behavior: A review and conceptual analysis. Psychological Bulletin, 93(2), 328.
  • Robbins, S. P. (2003). Organisational behavior (11th ed.). New Jersey: Prentice Hall.
  • Rose, M. (2001). Disparate measures in the workplace... Quantifying overall job satisfaction. In BHPS Research Conference, Colchester.
  • Rutner, P. S., Hardgrave, B. C. ve McKnight, D. H. (2008). Emotional dissonance and the information technology professional. MIS Quarterly, 635–652.
  • Sousa-Poza, A. ve Sousa-Poza, A. A. (2000). Well-being at work: a cross-national analysis of the levels and determinants of job satisfaction. The Journal of Socio-Economics, 29(6), 517–538.
  • Spector, P. E. (1997). Job satisfaction: Application, assessment, causes, and consequences (Vol. 3). Sage.
  • Weiss, H. M. (2002). Deconstructing job satisfaction: Separating evaluations, beliefs and affective experiences. Human Resource Management Review, 12(2), 173–194.
Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 0 - , 16.01.2016

Öz

Kaynakça

  • Bozkurt, Ö. ve Bozkurt, İ. (2008). İş tatminini etkileyen işletme içi faktörlerin eğitim sektörü açısından değerlendirilmesine yönelik bir alan araştırması. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 1–18.
  • Calisir, F., Gumussoy, C. A. ve Iskin, I. (2011). Factors affecting intention to quit among IT professionals in Turkey. Personnel Review, 40(4), 514–533.
  • Chhabra, B. (2013). Locus of control as a moderator in the relationship between job satisfaction and organizational commitment: a study of Indian IT professionals. Organizations and Markets in Emerging Economies, (2), 25–41.
  • Chilton, M. A., Hardgrave, B. C. ve Armstrong, D. J. (2010). Performance and strain levels of it workers engaged in rapidly changing environments: a person-job fit perspective. ACM SIGMIS Database, 41(1), 8–35.
  • Clark, A. E. (1997). Job satisfaction and gender: why are women so happy at work? Labour Economics, 4(4), 341–372.
  • Diaz-Serrano, L. ve Cabral Vieira, J. A. (2005). Low pay, higher pay and job satisfaction within the European Union: Empirical evidence from fourteen countries.
  • Eichar, D. M., Norland, S., Michael Brady, E. ve Fortinsky, R. H. (1991). The job satisfaction of older workers. Journal of Organizational Behavior, 12(7), 609–620.
  • Forgionne, G. A. ve Peeters, V. E. (1982). Differences in job motivation and satisfaction among female and male managers. Human Relations, 35(2), 101–118.
  • Hackman, J. R. ve Oldham, G. R. (1980). Work redesign. Reading, MA: Addison-Wesley.
  • Jyothi, B. S. ve Ravindran, P. T. (2012). Employee Job Satisfaction in Software and ITeS units in Bangalore-An Empirical study. Business Management Dynamics, 2(6), 46–55.
  • Kanwar, Y. P. S., Singh, A. K. ve Kodwani, A. D. (2009). Work—Life Balance and Burnout as Predictors of Job Satisfaction in the IT-ITES Industry. Vision: The Journal of Business Perspective, 13(2), 1–12.
  • Lim, S. (2008). Job satisfaction of information technology workers in academic libraries. Library ve Information Science Research, 30(2), 115–121.
  • Martin, J. K. ve Shehan, C. L. (1989). Education and Job Satisfaction The Influences of Gender, Wage-Earning Status, and Job Values. Work and Occupations, 16(2), 184–199.
  • McMurtrey, M. E., Grover, V., Teng, J. T. C. ve Lightner, N. J. (2002). Job satisfaction of information technology workers: The impact of career orientation and task automation in a CASE environment. Journal of Management Information Systems, 19(2), 273–302.
  • Messersmith, J. (2007). Managing work-life conflict among information technology workers. Human Resource Management, 46(3), 429–451.
  • Rhodes, S. R. (1983). Age-related differences in work attitudes and behavior: A review and conceptual analysis. Psychological Bulletin, 93(2), 328.
  • Robbins, S. P. (2003). Organisational behavior (11th ed.). New Jersey: Prentice Hall.
  • Rose, M. (2001). Disparate measures in the workplace... Quantifying overall job satisfaction. In BHPS Research Conference, Colchester.
  • Rutner, P. S., Hardgrave, B. C. ve McKnight, D. H. (2008). Emotional dissonance and the information technology professional. MIS Quarterly, 635–652.
  • Sousa-Poza, A. ve Sousa-Poza, A. A. (2000). Well-being at work: a cross-national analysis of the levels and determinants of job satisfaction. The Journal of Socio-Economics, 29(6), 517–538.
  • Spector, P. E. (1997). Job satisfaction: Application, assessment, causes, and consequences (Vol. 3). Sage.
  • Weiss, H. M. (2002). Deconstructing job satisfaction: Separating evaluations, beliefs and affective experiences. Human Resource Management Review, 12(2), 173–194.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Seyrek Bu kişi benim

Dilek Kavak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 28 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Seyrek, İ., & Kavak, D. (2016). Bilgi Teknolojisi Çalışanlarının İş Tatmini ile İlişkili Faktörler. Optimum Ekonomi Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(1). https://doi.org/10.17541/oeybd.09048
AMA Seyrek İ, Kavak D. Bilgi Teknolojisi Çalışanlarının İş Tatmini ile İlişkili Faktörler. OEYBD. Ocak 2016;3(1). doi:10.17541/oeybd.09048
Chicago Seyrek, İbrahim, ve Dilek Kavak. “Bilgi Teknolojisi Çalışanlarının İş Tatmini Ile İlişkili Faktörler”. Optimum Ekonomi Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3, sy. 1 (Ocak 2016). https://doi.org/10.17541/oeybd.09048.
EndNote Seyrek İ, Kavak D (01 Ocak 2016) Bilgi Teknolojisi Çalışanlarının İş Tatmini ile İlişkili Faktörler. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3 1
IEEE İ. Seyrek ve D. Kavak, “Bilgi Teknolojisi Çalışanlarının İş Tatmini ile İlişkili Faktörler”, OEYBD, c. 3, sy. 1, 2016, doi: 10.17541/oeybd.09048.
ISNAD Seyrek, İbrahim - Kavak, Dilek. “Bilgi Teknolojisi Çalışanlarının İş Tatmini Ile İlişkili Faktörler”. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3/1 (Ocak 2016). https://doi.org/10.17541/oeybd.09048.
JAMA Seyrek İ, Kavak D. Bilgi Teknolojisi Çalışanlarının İş Tatmini ile İlişkili Faktörler. OEYBD. 2016;3. doi:10.17541/oeybd.09048.
MLA Seyrek, İbrahim ve Dilek Kavak. “Bilgi Teknolojisi Çalışanlarının İş Tatmini Ile İlişkili Faktörler”. Optimum Ekonomi Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 3, sy. 1, 2016, doi:10.17541/oeybd.09048.
Vancouver Seyrek İ, Kavak D. Bilgi Teknolojisi Çalışanlarının İş Tatmini ile İlişkili Faktörler. OEYBD. 2016;3(1).

Google Scholar istatistiklerimiz için tıklayınız.