Open innovation has been studied in many different sample groups and cultures. However, relationship between open innovation attitude and open innovation generating capacity on open innovation teams is investigated for the first time in Turkey. The data were obtained through a questionnaire. Descriptive statistics, ANOVA, independent samples t-test, simple linear regression analysis and Pearson correlation analysis were used to analyze data. In consequence of analysis and tests, significant differences were found as to demographic characteristics of respondents belonging to different groups. In result of correlation analysis, no significant relationship was found between open innovation attitude and open innovation generation capacity at the p <.01 level. The regression analysis showed that there is no significant predictor at p <.05 level between open innovation attitude and open innovation generation capacity. The results can be used in businesses to create new innovation strategies and for academicians to new researches on this subject.
Açık inovasyon birçok farklı örneklem grubu ve kültürde incelenmiştir. Ancak, açık inovasyon ekiplerinde açık inovasyon tutumu ile açık inovasyon üretme kapasitesi arasındaki ilişki Türkiye'de ilk kez araştırılmıştır. Veriler anket yoluyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, ANOVA, bağımsız örnekler t testi, basit doğrusal regresyon analizi ve Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Analiz ve testler sonucunda, farklı gruplara ait katılımcıların demografik özelliklerine göre önemli farklılıklar bulunmuştur. Korelasyon analizi sonucunda açık inovasyon tutumu ile açık inovasyon üretme kapasitesi arasında p<.01 düzeyinde anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Regresyon analizi, açık inovasyon tutumu ile açık inovasyon üretme kapasitesi arasında p <.05 düzeyinde anlamlı bir yordayıcı olmadığını göstermiştir. Elde edilen sonuçlar işletmelerin yeni inovasyon stratejileri oluşturmalarında ve akademisyenlerin bu konuda yeni araştırmalar yapmalarında kullanılabilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Google Scholar istatistiklerimiz için tıklayınız.