The aim of this study is to determine whether the self-efficacy beliefs
of teachers who work as preschool teachers in different institutions differ
according to factors gender, age, professional experience and the type of
institution. The study group consisted of 108 preschool teachers working in the
city center of Konya. Data collection tools were “Demographic Information Form”
developed by the researcher, and “Self-efficacy Beliefs Scale of Preschool
Teachers” developed by Tepe and Demir (2012). The data of the study were
analyzed by independent samples t test and one way variance analysis (ANOVA)
using SPPS package program. According to the results of the study, it was found
that the self-efficacy beliefs of pre-school teachers did not differ
significantly according to gender, age, professional experience and the type of
institution studied. Results of this study overlaps with the literature. For
future studies, it can be suggested to conduct studies with different working
groups in different branches with different variables, and in-depth analyzes
supported by qualitative data are required.
Bu çalışmanın amacı farklı
kurumlarda okul öncesi öğretmeni
olarak görev yapan öğretmenlerin öz yeterlik inançlarının cinsiyet, yaş,
mesleki deneyim ve çalışılan kurum türü değikenine göre farklılaşıp
farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Konya il
merkezinde görev yapan 108 okul öncesi
öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı
tarafından geliştirilen “Demografik Bilgi Formu” ile Tepe ve Demir (2012)
tarafından geliştirilen beşli likert
“Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz-yeterlilik İnançları Ölçeği”
kullanılmıştır. Çalışmanın verileri SPPS paket programı kullanılarak bağımsız
gruplar t testi ve tek yönlü varyans analizi ile (ANOVA) analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucuna göre
okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik
inançlarının cinsiyet, yaş, mesleki deneyim ve çalışılan kurum türü
değişkenine göre anlamlı
farklılaşmadığı bulunmuştur Bu araştırmada elde edilen sonuçlar alanyazında yapılan araştırmalarla benzer sonuçlar
ortaya koymuştur. Bundan sonra yapılacak çalışmalar için değişik branşlarda çalışma grupları ile farklı değişkenlerle
çalışmaların yapılması ve nitel verilerle desteklenerek derinlemesine analizler
yapılması önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |