BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaöğretim Kurumlarında Paylaşılan Liderlik Algısı

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 9, 42 - 60, 23.07.2016

Öz

Okul yöneticilerinin devamlı kendini yenileyen bir çevrede, sürekli öğrenme ve geliş- meye odaklaşan, işbirliği ve paylaşıma dayalı etkili örgüt yönetimini gerçekleştirebilmeleri için liderlik bilgi ve becerisine gereksinimleri vardır. Bu a raştırmanın amacı, ortaöğretim okullarındaki yöneticilerin paylaşılan liderlik davranışlarını gösterme düzeylerine yönelik görüşleri belirlemektir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Gaziantep il merkezindeki ortaöğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerdir. Araştırmada Paylaşılan Liderlik Algısı Ölçeği Gaziantep il merkezindeki ortaöğretim kurumunda çalışan yönetici ve öğrencilere uygulanmıştır. Araştırmada beş alt probleme yanıt aranmıştır. Birinci alt problemde paylaşılan liderlik algısının cinsiyete göre farklılaşma durumu, ikinci alt problemde paylaşılan liderlik algısının katılımcıların görev durumuna göre farklılaşma durumu, üçüncü problemde paylaşılan liderlik algısının katılımcıların eğitim durumuna göre farklılaşma durumu, dördüncü alt problemde paylaşılan liderlik algısının katılımcıların kıdem yılına göre farklılaşma durumu ve beşinci alt problemde paylaşılan liderlik algısının katılımcıların yaşına göre farklılaşma durumu incelenmiştir.

The Perceptions of Distributed Leadership in The Secondary School Institutions

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 9, 42 - 60, 23.07.2016

Öz

School principals need leadership skills and knowledge to realize effective organizational management based on collaboration and information sharing and focused on continuous learning and development in a different, variable and challengeable environment. The aim of this study was to investigate the secondary school principals’ and teachers’ perceptions about the principals’ practice for the distributed leadership in Turkey. The study is general survey model because the quantitative data collecting from the participants were used. The population of the study is teachers and principals in the secondary schools in the center districts of Gaziantep. “Distributed Leadership Scale” was carried out the teachers and principals in the secondary school institution in the center districts of Gaziantep in the study. It was searched an answer for five sub-problems. So it was investigated if the differences according to age, seniority, educational background, statue at school and gender of the participants on the perceptions of distributed leadership become or not in the study.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA64NF87DS
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahsen Çınar Bu kişi benim

Hasan Bozgeyikli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Çınar, A., & Bozgeyikli, H. (2016). The Perceptions of Distributed Leadership in The Secondary School Institutions. OPUS International Journal of Society Researches, 5(9), 42-60.