Öğretmen yetiştirme konusu eğitim biliminin en önemli işlevlerinden
birisidir. Öğretmen eğitimi üç temel üzerine planlanmıştır: alan bilgisi, genel
kültür ve öğretmenlik formasyonu. Ancak her şeyden önce öğretmen olacak
kimsenin mesleği sevmesi, içselleştirmesi, ona saygı duyması ve mesleğin
gerektirdiği olmazsa olmaz becerilere sahip olması gerekir. Bu araştırmanın
amacı cinsiyet, yaş, öğrencilerin geldikleri üniversite, okudukları bölüm,
mezun olup olmamaları, ailelerinin meslekleri gibi değişkenleri ve 35 maddeden
oluşan öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları üç boyutta (sevgi, değer, uyum)
ele alan Çetin (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleği Tutum
Ölçeği” ölçeği aracılığı ile eğitim fakülteleri dışından gelen öğretmen
adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarını belirlemektir.
Araştırmanın örneklem grubunu Türkiye’nin değişik kentlerinde bulunan toplam 28
üniversitenin değişik fakültelerinin 15 bölümünden 558 öğrenci oluşturmaktadır.
Yapılan istatistiksel analizlerde öğrenci tutumlarının çeşitli değişkenlerde
farklılaştığı saptanmıştır.
The
matter of teacher training is one of the most important functions of pedagogy.
Teacher training has been planned on three bases: field information, general
knowledge and teaching formation. However, first of all it is a must that the
person who will be a teacher loves his/her occupation, internalizes and
respects it, and has necessary skills for the profession. The aim of this
research is to determine pedagogical formation program students’ attitudes
towards teaching profession through “The Teaching Profession Attitude Scale”
developed by Çetin (2006) discussing variables in three dimensions (love,
esteem, adaptation) such as gender, age, university students graduate from,
field they study in, whether they have graduated or not, and profession of
their parents and discussing attitudes consisting of 35 items related to teaching
profession. 558 students from 15 departments of various faculties in a total of
28 universities have formed the sample of the research. It has been determined
after statistical analysis that students’ attitudes differentiate according to
different variables.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 12 |