Bu araştırmanın amacı Cumhuriyet öncesi dönem
gençliğinin eğitimi üzerine dile getirilen düşüncelerin genel bir
değerlendirilmesini yapmaktır. Bu amaç çerçevesi içerisinde gençlik ve eğitim
ile ilgili Osmanlıca metinler taranarak günümüz Türkçesine çevrilmiştir.
Araştırmada tarama ve betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonunda
gençlerin eğitiminde okul, öğretmen, toplum ve resmi makamların gençlerin
seciye, karakter ve ahlaki değer gelişimindeki görev ve sorumlulukları üzerinde
durulduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra bizim okulların gençleri sadece memur
zihniyetinde yetiştirdiğini ancak yabancı ülkelerdeki okulların ise gençleri
memur zihniyetinden ziyade bir iş ve meslek sahibi yaptıklarını böylelikle
girişimcilik ruhunu geliştirdikleri sonucuna o dönemde bile ulaştıkları
sonucuna ulaşılmıştır. Günümüz gençliğini yakından ilgilendiren diğer önemli
bir sonuç ise sınavların (imtihanlar) gençlerin sağlıklarını bozan büyük bir
felaket olarak görülmesi ve imtihanların o dönemde olduğu gibi bugünkü şekilleriyle
de bize gençlerin zekâları ve kabiliyetleri hakkında bir fikir veremiyor ve
veremez olduğu şeklinde bilgilere ulaşılmıştır.
The purpose of this research is to make a
general evaluation of the thoughts expressed on the young people before the
Republic. Within this framework, Ottoman texts related to youth and education
were scanned and turned into modern Turkish. Descriptive analysis method was
used in the study.At the end of the research, it was seen that the education,
the teachers, the society and the official authorities in the education of
young people focused on the duties and responsibilities of young people in the
development of character and moral values.In addition, while our schools
educate young people only in civil servant mentality, but the schools in
foreign countries have achieved a job and profession rather than a civil
servant mentality, so it has been found that the entrepreneurship spirit has
developed even at that time. Another important result closely related to
today's youth is that examinations are seen as a great disaster disturbing the
health of the young people and that examinations can not give us an idea about
the intelligence and abilities of the young people as in the Pre-Republic
period.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 6 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Gençlik Araştırmaları Özel Sayısı |