Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Gençliğinin Meslek Seçimi ve Gelecek Beklentileri: Akdeniz Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Örneği

Yıl 2018, Gençlik Araştırmaları Özel Sayısı, 27 - 57, 05.03.2018
https://doi.org/10.26466/opus.393634

Öz

Akdeniz
Üniversitesi Edebiyat Fakültesi’nde yapılan bu çalışma, öğrencilerin meslek
seçimi, bölüm tercihi ve gelecek beklentisi üzerinedir. Edebiyat Fakültesi
bünyesinde bulunan her bölümden (Alman Dili ve Edebiyatı, İngiliz Dili ve
Edebiyatı, Arkeoloji, Felsefe, Coğrafya, Psikoloji, Sanat Tarihi, Sosyoloji,
Tarih, Gerontoloji, Türk Dili ve Edebiyatı, Eskiçağ Dilleri ve Kültürleri)
toplamda 35 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilen bu çalışmada
yarı-yapılandırılmış soru formu ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Aynı zamanda
Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin yaşam memnuniyetlerine, boş zaman
etkinliklerine, hayallerine, kaygılarına, ikili ilişkilerin onlar için ne ifade
ettiğine, kendi kuşakları hakkındaki görüşlerine, kuşaklararası diyaloglarına
yer verilmiş ve öğrencileri hayata nelerin bağladığı, nelere tutundukları da
irdelenmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda farklı bölümden öğrencilerin gelecek
beklentileri, kaygıları vb. konularının ne ölçüde değiştiği sosyo-ekonomik
faktörler göz önünde bulundurularak incelenmesi amaçlanmıştır. Sonuçta Akdeniz
Üniversitesi Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin yaşamlarından bir kesit sunularak
betimleyici bir çalışmanın ortaya konması hedeflenmiştir.

Kaynakça

  • Becker, H. S. (2014). Mesleğin incelikleri: sosyal bilimlerde araştırma nasıl yürütülür? (L. Ünsaldı, B. Öztürk, H. E. Mescioğlu, Ş. Geniş, G. Metin, Çev.). Ankara: Heretik Yayıncılık.
  • Berg, B. L. ve Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (H. Aydın Çev. Ed.). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Bendit, R. (2006). Youth sociology and comparative analysis in the european union member states. Revista de Sociologia: Papers 79, 49-76.
  • Bourdieu, P. (2016). Sosyoloji meseleleri. (F. Öztürk, B. Uçar, M. Gültekin, A. Sümer, Çev.). Ankara, Heretik Yayıncılık. (1981).
  • Fırat, D. (2013). Bit(iril)meyen gençlik. D. Lüküslü ve H. Yücel (Der.). Gençlik halleri: 2000’li yıllar Türkiye’sinde genç olmak. Ankara: Efil Yayınevi.
  • Lüküslü, D. (2015). Türkiye’de “gençlik miti”: 1980 sonrası Türkiye gençliği. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Lüküslü, D. ve Yücel, H. (2013). 2000’li yılları gençlik üzerinden okumak. D. Lüküslü ve H. Yücel (Der.) Gençlik halleri: 2000’li yıllar Türkiye’sinde genç olmak, Ankara: Efil Yayınevi.
  • O’Connor, A. (2004). The sociology of youth subcultures. Peace Review 16(4), 409-414.
  • O’Reilly, J., Eichhorst, W., Gábos, A., Hadjivassiliou, K., Lain, D., Leschke, J., … Villa, P. (2015). Five characteristics of youth un-employment in Europe: flexibility, education, migration, family legacies, and EU policy. Sage Open January-March 2015, 1-19. 18 Ekim 2016 tarihinde http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/21582440 15574962 adresinden erişildi.
  • Sennett, R. (2011). Karakter aşınması, (B. Yıldırım, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Temiz, H. E. (2004). Eğreti istihdam: İşgücü piyasasında güvencesizliğin ve istikrarsızlığın yeni yapılanması. Çalışma ve Toplum, 2, 55-80.
  • Wyn, J. (2011). The sociology of youth: a reflection on its contribution to the field and future directions. Youth Studies Australia, 30(3), 34-39.

Career Choice and Future Expectations of University Youth: Case of Faculty of Letters of Akdeniz University

Yıl 2018, Gençlik Araştırmaları Özel Sayısı, 27 - 57, 05.03.2018
https://doi.org/10.26466/opus.393634

Öz

This study, conducted at
the Faculty of Letters of Akdeniz University, is about students’ career choice,
department preference and future expectation. Semi-structured questionnaire and
interview technique were used in this study, which was conducted with the
participation of 35 students at total in each department (German Language and
Literature, English Language and Literature, Archaeology, Philosophy,
Geography, Psychology, History of Art, Sociology, History, Gerontology, Turkish
Language and Literature, Ancient Languages and Cultures) in the Faculty of
Letters. At the same time the students’ life satisfaction, leisure activities,
dreams, concerns, close relationships, opinions about generations and
intergenerational dialogue have been involved in this study. Also in this
study, it has been tried to understand how the students are connected to life
and how they cope with the challenges. Within this context, considering the
socio-economic factors, it has been aimed to examine the future expectations
and concerns of the students from different departments. As a result, by
representing a descriptive study, it has been tried to show a chapter of the
lives of the students of the Faculty of Letters of Akdeniz University. 

Kaynakça

  • Becker, H. S. (2014). Mesleğin incelikleri: sosyal bilimlerde araştırma nasıl yürütülür? (L. Ünsaldı, B. Öztürk, H. E. Mescioğlu, Ş. Geniş, G. Metin, Çev.). Ankara: Heretik Yayıncılık.
  • Berg, B. L. ve Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (H. Aydın Çev. Ed.). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Bendit, R. (2006). Youth sociology and comparative analysis in the european union member states. Revista de Sociologia: Papers 79, 49-76.
  • Bourdieu, P. (2016). Sosyoloji meseleleri. (F. Öztürk, B. Uçar, M. Gültekin, A. Sümer, Çev.). Ankara, Heretik Yayıncılık. (1981).
  • Fırat, D. (2013). Bit(iril)meyen gençlik. D. Lüküslü ve H. Yücel (Der.). Gençlik halleri: 2000’li yıllar Türkiye’sinde genç olmak. Ankara: Efil Yayınevi.
  • Lüküslü, D. (2015). Türkiye’de “gençlik miti”: 1980 sonrası Türkiye gençliği. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Lüküslü, D. ve Yücel, H. (2013). 2000’li yılları gençlik üzerinden okumak. D. Lüküslü ve H. Yücel (Der.) Gençlik halleri: 2000’li yıllar Türkiye’sinde genç olmak, Ankara: Efil Yayınevi.
  • O’Connor, A. (2004). The sociology of youth subcultures. Peace Review 16(4), 409-414.
  • O’Reilly, J., Eichhorst, W., Gábos, A., Hadjivassiliou, K., Lain, D., Leschke, J., … Villa, P. (2015). Five characteristics of youth un-employment in Europe: flexibility, education, migration, family legacies, and EU policy. Sage Open January-March 2015, 1-19. 18 Ekim 2016 tarihinde http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/21582440 15574962 adresinden erişildi.
  • Sennett, R. (2011). Karakter aşınması, (B. Yıldırım, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Temiz, H. E. (2004). Eğreti istihdam: İşgücü piyasasında güvencesizliğin ve istikrarsızlığın yeni yapılanması. Çalışma ve Toplum, 2, 55-80.
  • Wyn, J. (2011). The sociology of youth: a reflection on its contribution to the field and future directions. Youth Studies Australia, 30(3), 34-39.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Tezcan 0000-0001-8184-5037

Yayımlanma Tarihi 5 Mart 2018
Kabul Tarihi 5 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Gençlik Araştırmaları Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Tezcan, F. (2018). Üniversite Gençliğinin Meslek Seçimi ve Gelecek Beklentileri: Akdeniz Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Örneği. OPUS International Journal of Society Researches, 8(1), 27-57. https://doi.org/10.26466/opus.393634