Gençlerin Türkiye'de çoğunlukla İnternet
kullanan grup olduğu dikkat çekmektedir. Ergenler için, özellikle geleceği ile
ilgili hedeflerini belirlemeye çalıştıkları ve bu durumu internet kullanma
eğilimleriyle destekledikleri bir aşamada başarısızlıkla karşılaşmak, aynı
zamanda pek çok soruna yol açmaktadır. Araştırmanın amacı, ortaöğretim
öğrencilerinde haftalık internet kullanma süresi ve internet bağımlılık
puanlarının akademik başarı düzeylerine göre farklılıklarının incelenmesidir.
Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılı İstanbul Üsküdar
ilçesinde bulunan ortaöğretim kurumlarının 9, 10, 11 ve 12. sınıflarında
öğrenim gören 464’ ü kız öğrenci, 533’ ü erkek öğrenci olmak üzere toplam 997
öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak İnternet
Bağımlılık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Soru Listesi kullanılmıştır. Araştırmanın
sonucunda okul akademik başarı düzeylerine göre haftalık internet kullanım
süreleri ve internet bağımlılık düzeylerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Akademik başarı düzeyi yüksek olanların orta ve düşük olanlara göre haftalık
internet kullanım sürelerinin ve internet bağımlılık puanlarının daha düşük
olduğu görülmüştür.
İnternet Bağımlılığı İnternet Akademik Başarı Ergenlik Manova
It attracts
attentions that youth are the group using Internet mostly in Turkey. For adolescents, facing with fail at a stage
in which they especially try to determine their objectives related to their futures
and corroborating this situation with tendencies of using Internet also trigger
so many problems. Purpose of survey is examination of differences of weekly
duration of Internet usage and Internet addiction points according to academic
success levels. Study group of survey includes total 997 students as 464
schoolgirls and 533 schoolboys that studying at grade 9, 10, 11 and 12 of
secondary shools in Uskudar, Istanbul in 2016-2017 Education Traning year. As
data collection manner, Internet Addiction Measurement and Personal Information
Question List were used. At the end of survey, significant differences in
weekly durations of Internet usage and Internet Addiction Levels are determined
according to academic success level. It is seen that ones having hight academic
success level have lesser weekly durations of Internet Usage and Internet
Addiction Points than ones having middle and lower level.
Internet addiction internet academic success adolescents manova
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 25 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 15 |