Sosyal sorumluluk taşıyan uygulamaların önemi:
Pazar, doğal çevre, toplum, çalışanlar büyüyor. İş sürdürülebilir kalkınma
hedeflerinin uygulanmasında giderek daha fazla yer almaktadır. Makalenin amacı,
Polonya ve Türkiye'deki küçük ve orta ölçekli işletmelerin girişimcilik
alanında kurumsal sosyal sorumluluk konusu ile ilgili araştırma sonuçlarını
sunmaktır. Yapılan araştırmanın ayrıntılı hedefleri şunlardır: - KOBİ
sektöründen KSS konusunda girişimci bilgi düzeyi, - Ankete katılan işletmelerde
KSS çözümlerinin uygulanmasına yaklaşımın (farklılıklar ve benzerlikler)
tanınması. Araştırma, Polonya'daki KOBİ sektörünün Masovian voyvodalığında ve
Türkiye’de Akdeniz bölgesindeki işletmelerini ele almıştır. Makale, her iki
ülkenin tarihsel ve kültürel farklılıkları olan KSS strateji ilişkileri
hakkında daha fazla araştırma yapılmasına yardımcı olacaktır. Girişimciler,
stratejilerine özgü çözümlerini gittikçe daha çok uygulamakta ve böylece belirli
faydalardan faydalanmaktadırlar. Bu konudaki çeşitli faktörler: markanın
itibarını güçlendirmek, yetenekli çalışanları cezbetmek ve elde tutmak,
verimliliği artırmak, toplumun beklentilerini karşılamak, doğal çevreyi
korumak, yeni iş fırsatları yaratmak, şirkette piyasada artan güven, enerji
tasarrufu, daha kaliteli insan sermayesi istihdamı, ekonomik sonuçların
iyileştirilmesi.
The importance of
socially responsible practices in the area of: market, natural environment,
society, employees is growing. Business is more and more involved in the
implementation of sustainable development goals. The aim of the article is to
present the results of research on the issue of corporate social responsibility
in the field of entrepreneurship of small and medium enterprises in Poland and
Turkey. The detailed objectives of the conducted research are: - the level of
knowledge of entrepreneurs from the SME sector on CSR, - recognition of the
approach (differences and similarities) to the implementation of CSR solutions
in the surveyed enterprises. The research covered enterprises of the SME sector
in Poland in the Masovian voivodeship
and Turkey in the Mediterranean region. The article is a contribution to
further research on the relations of CSR strategies conditioned by the
historical and cultural differences of both countries. In the SME sector, the
strategy is still little known. Entrepreneurs are more and more often
implementing CSR solutions specific to their strategies, thus benefiting from
specific benefits. Factors such as: strengthening the brand's reputation,
attracting and retaining talented employees, increasing efficiency, meeting
society's expectations, protecting the natural environment, creating new
business opportunities are highlighted. as: increased trust in the company on
the market, energy saving, employment of better quality human capital,
improvement of economic results.
Social Responsibility Sustainable Development Culture Ethics
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 22 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 15 |