Bu
araştırmada, ergenlerin Sosyal Duygusal Öğrenme Becerilerinin (SDÖB), Sosyal
Ilişki Unsurları ve Umut Düzeyi ile ilişkisi incelenmiştir. Araştırmanın
katılımcılarını 257 kız, 302 erkek olmak üzere 559 ortaokul 6, 7 ve 8. Sınıf
öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada,
Kabakçı’nın (2006) geliştirdiği Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri Ölçeği
(SDÖBÖ), Sosyal Ilişki Unsurlarını ölçmek için Turner, Frankel ve Levin’in
(1983) geliştirip Duyan, Gelbal ve Var’ın (2013) Türkçe’ye uyarladığı Sosyal
İlişki Unsurları Ölçeği (SİUÖ), umut düzeyini ölçmek için Snyder ve
arkadaşlarının (1997) geliştirip Atik ve Kemer’in (2009) Türkçe’ye uyarladığı
Çocuklarda Umut Ölçeği (ÇUÖ) kullanılmıştır. Araştırmada ergenlerin SDÖB ile
sosyal ilişki unsurları (SİU) ve umut düzeyleri arasındaki ilişki pearson
momentler çarpımı korelasyon ile SİU aile ve arkadaş desteği ile umut düzeyinin
SDÖB’ni yordayıp yordamadığı ise regresyon analizi ile incelenmiştir.
Ergenlerin SDÖB alt boyutları ile SİU aile ve arkadaş desteği alt boyutları
arasında orta ve düşük pozitif düzeyde, umut düzeyleri arasında ise orta düzeyde
pozitif anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Ergenlerin SİU aile desteğinin SDÖB
problem çözme ve kendilik değerini artıran beceriler alt boyutlarını, SİU
arkadaş desteği alt boyutuyla umut düzeylerinin ise SDÖB‘nin bütün alt
boyutlarını yordadığı ve açıklayıcı olduğu bulunmuştur.
Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri Sosyal İlişki Unsurları Umut Düzeyi Ergen
In this study, it is aimed to examine the correlation of the social emotional learning skills of
adolescents with provision for social relations and level of hope. The present
was conducted in Konya City center in the academic year 2015-2016 with 559 secondary
school students consisting of 257 girls and 302 boys.In the study, it was used
the Social Emotional Learning Skills Scale (SELSS) developed by Kabakçı (2006)
to measure Social Emotional Learning Skills of adolescents; the
Provision for Social Relations (PSR) Scale developed by Turner, Frankel and
Levin (1983) and adapted to the Turkish by Duyan, Gelbal and Var (2013 to
measure provision for social relations; the Children’s Hope Scale developed by
Snyder et al, (1997) and adapted to Turkish by Atik and Kemer (2009) to measure
the Level of Hope of children and personal information form prepared by the
researcher for demographic data. . It was also examined the correlation
between SELS of adolescents and provision for social relations (PSR)
and level of hope with Pearson product-moment correlation
coefficient, and whether or not provision for social relations (PSR) and
level of hope and support from friend predicted SELS by regression analysis. It
was found moderate and low positive correlations between SELS sub-dimensions of
adolescents and PSR support from family and friend sub-dimensions and moderate
positive significant correlations between the levels of hope. It was found that
adolescents’ PSR support from family predicted the problem solving and self-worth
sub-dimensions, and the PSR support
friend sub-dimension and level of hope predicted SELS sub-dimensions and that
it has been descriptive.
Social emotional learning skills social relations elements hope level in children adolescents
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 13 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 16 |