Bu
araştırmanın amacı, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında okutulan 8. sınıf T.C.
İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabının güçlükleri, ders kitabının
eksikleri ve ders kitabının daha işlevsel hale getirilmesi amacıyla öğretmen
görüşlerini değerlendirmektir. Ders kitabının daha iyi bir şekilde öğrencilerin
hizmetine sunulması için öğretmenlerin görüşlerine ve önerilerine yer
verilmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından olgubilim deseni
kullanılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Görüşmeler, Kütahya
ili ve ilçelerinde görev yapmakta olan 20 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir.
Yarı yapılandırılmış görüşme formunun ilk üç sorusunda ders kitabının öne çıkan
güçlükleri, eksikleri, ders kitabındaki konular ve görsellerin yeterli olup
olmadığı konusunda öğretmen görüşleri alınmıştır. Görüşme formunun son
sorusunda ders kitabının daha faydalı olabilmesi için öğretmenler önerileri
sorulmuştur. Elde edilen veriler içerik analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Öğretmen görüşleri kodlama yapılarak frekans
ve yüzde tabloları oluşturulmuştur. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri
doğrultusunda Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabının
daha faydalı olması için konuların kısa ve öz olması, görsellerin arttırılması,
sayfaların paragrafa boğulmaması ve önemli noktaların dikkat çekici şekilde
belirtilmesi şeklinde öneriler getirilmiştir.
Ortaokul Ders Kitabı Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük.
The objective
of this research is to evaluate teacher comments for the purpose of defining difficulties
and deficiencies of 8th grade Turkish Republic History of Revolution and
Ataturkism course book that is taught in 2016-2017 education year and bringing
course book to more functional state. It was included teacher and student
comments to dedicate course book to students as better. Pheno-menological
pattern that is a qualitative research approach was used in this study. Data
were collected using semi-structured interview form developed by researcher.
Interviews were performed with 20 teachers working Kutahya city and its
counties. It was received teacher opinions about outstanding difficulties and
deficiencies of course book, whether subjects and visuals are enough in course
book in the first three questions of semi-structured interview form. It was
taken suggestions from teachers for what can be done for it to be more useful
in the last question of interview form. Obtained data were analyzed with
content analysis method. Frequency and percentage tables were created by coding
teacher comments. In the direction of social studies teachers, it was suggested
that topics should be brief, pages shouldn’t be choked to paragraph, and
important points should remarkably be specified in order that Turkish Republic
History of Revolution and Ataturkism course book is more beneficial.
Secondary School Course Book Turkish Republic History of Revolution and Atatürkism
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 16 |