Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Students Finance Learning Situation On the Level Of Financial Literacy: A Case Of Nazilli

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 18, 1494 - 1516, 30.06.2019
https://doi.org/10.26466/opus.553171

Öz

The level of financial literacy
differs according to the level of education. It is expected that financial
literacy levels of individuals who have never taken finance courses and
individuals who have taken theoretical finance courses are not equal. The aim
of this study is to measure the differences in financial literacy knowledge,
perception and behavior between the students who have successfully completed
finance education and those who have not received finance education. , 5-point
Likert method was applied to the survey. In addition to demographic questions,
the questionnaire was divided into three main groups: financial knowledge,
perception and behavior. In this study, financial literacy analysis was
conducted on 3 demographic questions. Chi-Square was used for the analysis of
financial information questions and Independent Sample T-Test was used for the
analysis of financial perception and financial behavior questions. A meaningful
result was not reached in the analyzes made with the questions of gender and
working status, and a significant difference was obtained in the analyzes made
according to the status of taking finance courses. In addition, the most
significant difference in taking finance courses emerged in interest,
risk-return relationship, financial instruments and financial markets.

Kaynakça

  • Alkaya, A. ve Yağlı, İ., (2015). Finansal okuryazarlık-finansal bilgi, davranış ve tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İİBF öğrencileri üzerine bir uygulama. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (40), 585-599.
  • Barış, S., (2016). Finansal okuryazarlık ve bütçeleme davranışı: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. TESAM Akademi Dergisi, 3(2), 13-38.
  • Barmakı, N. Ve Şener A., (2017). Üniversite öğrencilerinin finansal okur yazarlık düzeyleri. Journal of CurrentResearches on SocialSciences, 7 (3), 67-88.
  • Çinko M., Avcı E., Ergun S. ve Tekçe M., (2017). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyleri: Marmara Üniversitesi örneği. Marmara Business Review, 2 (1), 25-50.
  • Coşkun S., (2016). Üniversite öğrencilerinin finansal davranış ve tutumlarının belirlenmesi: Finansal okuryazarlık algıları üzerine bir araştırma. İnsan ve toplum bilimleri araştırmaları dergisi, 5(7), 2247-2258.
  • Courchane, M., Gailey A. ve Zorn, P. (2008). Consumer creditliteracy: Whatpriceperception? Elsevier, Journal of Economicsand Business, 60, 125-138.
  • Danışman E., Sezer D. ve Gümüş U.T. (2016). Finansal okuryazarlık düzeyinin belirlenmesi: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, 2 (26), 1-37.
  • Demirkol Ö. F., ve Erduru İ., (2017). Üniversite öğrencilerinin finansal Okuryazarlık düzeylerinin tespitine yönelik bir araştırma: Harran üniversitesi örneği. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 5(4), 12-26.
  • Er Ç. ve Çetintaş M., (2018). İşçilerde finansal okuryazarlık: finansal bilgi, tutum ve davranış eksenli bir araştırma. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1 (2), 61-71.
  • Er, F., Temizel, F., Özdemir, A. ve Sönmez, H., (2014). lisans eğitim programlarının finansal okuryazarlık düzeyine etkisinin araştırılması: Türkiye örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(4), 113-126.
  • Holzmann, R. (2010) Bringing financial literacy and education to lowand middle in come countries :the need to review, adjust and extend current wisdom, World Bank Social Protection Discussion Paper (No 56501), Washington DC: World Bank Group.
  • Kılıç Y., Ata H., ve Seyrek İ., (2015). Finansal okuryazarlık: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 1(66), 129-150.
  • Şamiloğlu F., Kahraman Y.E. ve Bağcı H., (2016). Finansal okuryazarlık araştırması: Erciyes üniversitesi öğrencileri üzerinde bir uygulama. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, ICAFR 16 Özel Sayısı, 308-318.
  • Saraç, E., (2014). Finansal okuryazarlık ve dumlupınar üniversitesi öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin ölçülmesi üzerine bir araştırma. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Sarıgül H., (2015). Finansal okuryazarlık tutum ve davranış ölçeği: Geliştirme, geçerlik ve güvenirlik. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13 (1), 200-218.
  • Tuna G., ve Ulu M.O., (2016). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: İşletme bölümü öğrencileri üzerine bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, ICAFR 16 Özel Sayısı, 128-141.

Öğrencilerin Finans Dersi Alma Durumunun Finansal Okur Yazarlık Seviyesine Etkisi: Bir Nazilli Örneği

Yıl 2019, Cilt: 11 Sayı: 18, 1494 - 1516, 30.06.2019
https://doi.org/10.26466/opus.553171

Öz

Finansal okuryazarlık düzeyi, eğitim düzeylerine göre farklılaşmaktadır.
Hiç finans dersi almamış bireylerle teorik finans dersi almış bireylerin finansal
okur yazarlık düzeylerinin eşit seviyede olmaması beklenmekteir. Bu
araştırmanın amacı, finans eğitimini başarıyla tamamlamış öğrenciler ile finans
eğitimi almamış öğrenciler arasındaki finansal okur yazarlık bilgi, algı ve
davranışlarının farklılıklarını ölçmektir.Araştırmamız kapsamında, Aydın Adnan
Menderes Üniversitesi Nazilli İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme
bölümü 1. ve 4. sınıfta okuyan 268 öğrenciye, 5’li likert yöntemi ile anket
çalışması uygulanmıştır. Anket formu, demografik sorularının yanı sıra finansal
okur yazarlık bileşenlerinden finansal bilgi, algı ve davranış olmak üzere 3
ana gruba ayrılmıştır. Çalışmada 3 demografik soru üzerinden finansal okur
yazarlık analizi yapılmıştır. Finansal bilgi sorularının analizi için Chi-Square,
finansal algı ve finansal davranış sorularının analizi için Bağımsız Örneklem
T-Test’i uygulanmıştır. Cinsiyet ve çalışma durumu sorularıyla yapılan analizlerde
anlamlı bir sonuca ulaşılamamış, finans dersi alma durumuna göre yapılan
analizlerde ise anlamlı bir farklılık elde edilmiştir. Ayrıca finans dersi alma
durumunda en bariz farklılık
faiz, risk-getiri ilişkisi, finansal araçlar ve finansal piyasalar konularında
ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Alkaya, A. ve Yağlı, İ., (2015). Finansal okuryazarlık-finansal bilgi, davranış ve tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İİBF öğrencileri üzerine bir uygulama. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8 (40), 585-599.
  • Barış, S., (2016). Finansal okuryazarlık ve bütçeleme davranışı: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. TESAM Akademi Dergisi, 3(2), 13-38.
  • Barmakı, N. Ve Şener A., (2017). Üniversite öğrencilerinin finansal okur yazarlık düzeyleri. Journal of CurrentResearches on SocialSciences, 7 (3), 67-88.
  • Çinko M., Avcı E., Ergun S. ve Tekçe M., (2017). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyleri: Marmara Üniversitesi örneği. Marmara Business Review, 2 (1), 25-50.
  • Coşkun S., (2016). Üniversite öğrencilerinin finansal davranış ve tutumlarının belirlenmesi: Finansal okuryazarlık algıları üzerine bir araştırma. İnsan ve toplum bilimleri araştırmaları dergisi, 5(7), 2247-2258.
  • Courchane, M., Gailey A. ve Zorn, P. (2008). Consumer creditliteracy: Whatpriceperception? Elsevier, Journal of Economicsand Business, 60, 125-138.
  • Danışman E., Sezer D. ve Gümüş U.T. (2016). Finansal okuryazarlık düzeyinin belirlenmesi: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, 2 (26), 1-37.
  • Demirkol Ö. F., ve Erduru İ., (2017). Üniversite öğrencilerinin finansal Okuryazarlık düzeylerinin tespitine yönelik bir araştırma: Harran üniversitesi örneği. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 5(4), 12-26.
  • Er Ç. ve Çetintaş M., (2018). İşçilerde finansal okuryazarlık: finansal bilgi, tutum ve davranış eksenli bir araştırma. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1 (2), 61-71.
  • Er, F., Temizel, F., Özdemir, A. ve Sönmez, H., (2014). lisans eğitim programlarının finansal okuryazarlık düzeyine etkisinin araştırılması: Türkiye örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(4), 113-126.
  • Holzmann, R. (2010) Bringing financial literacy and education to lowand middle in come countries :the need to review, adjust and extend current wisdom, World Bank Social Protection Discussion Paper (No 56501), Washington DC: World Bank Group.
  • Kılıç Y., Ata H., ve Seyrek İ., (2015). Finansal okuryazarlık: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 1(66), 129-150.
  • Şamiloğlu F., Kahraman Y.E. ve Bağcı H., (2016). Finansal okuryazarlık araştırması: Erciyes üniversitesi öğrencileri üzerinde bir uygulama. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, ICAFR 16 Özel Sayısı, 308-318.
  • Saraç, E., (2014). Finansal okuryazarlık ve dumlupınar üniversitesi öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerinin ölçülmesi üzerine bir araştırma. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Sarıgül H., (2015). Finansal okuryazarlık tutum ve davranış ölçeği: Geliştirme, geçerlik ve güvenirlik. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 13 (1), 200-218.
  • Tuna G., ve Ulu M.O., (2016). Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: İşletme bölümü öğrencileri üzerine bir araştırma. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, ICAFR 16 Özel Sayısı, 128-141.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Umut Tolga Gümüş 0000-0001-7363-8660

Murat Kutay Pailer Bu kişi benim 0000-0003-4145-8870

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Kabul Tarihi 21 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Tolga Gümüş, U., & Pailer, M. K. (2019). Öğrencilerin Finans Dersi Alma Durumunun Finansal Okur Yazarlık Seviyesine Etkisi: Bir Nazilli Örneği. OPUS International Journal of Society Researches, 11(18), 1494-1516. https://doi.org/10.26466/opus.553171