Sağlık hizmeti sunucularının
empati davranışları ile iletişim becerilerinin yüksek olması daha iyi sağlık
sonuçlarına, kaliteli bakıma, hastanın tedaviye daha etkin katılımına ve yüksek
hasta memnuniyetine ulaşılması açısından önemlidir. Bu çalışmanın amacı, kamu
hastanelerinde çalışan hasta kayıt ve karşılama personeli, hastane servisleri
temizlik personeli ile hasta destek ve taşıma personellerinin iletişim
becerileri ve empati eğilim düzeylerinin belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin
ortaya konmasıdır. Tanımlayıcı tipteki bu araştırma, Ocak-Haziran 2015
tarihleri arasında, Kocaeli’deki tüm kamu hastanelerinde (dokuz hastane)
yürütülmüştür. Araştırmaya hastanelerde çalışan 387 destek personeli (hasta
kayıt ve karşılama personeli, hastane servisleri temizlik personeli, hasta
destek ve taşıma personelleri) katılmıştır. İletişim Becerileri ve Empati
Eğilim Ölçekleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; destek personelin
iletişim beceri ve empati eğilim düzeylerinin orta düzeyde olduğu, kadınların
erkeklere göre daha yüksek iletişim becerileri (zihinsel ve davranışsal) ve
empati eğilim düzeyine sahip olduğu, toplam hizmet süresi ile duygusal,
davranışsal ve genel iletişim becerileri arasında istatistiksel açıdan anlamlı
ilişki olduğu bulunmuştur. Ayrıca iletişim becerileri alt boyutları ile empati
eğilim düzeyleri arasında pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki
olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, destek personellerinin iletişim becerileri
ve empati düzeylerinin arttırılmasına yönelik, etkili ve sürekli hizmet içi
eğitimlerin düzenlenmesi gerektiği düşünülmektedir.
In The high level communication skills and empathy
behaviors of the healthcare professionals is important to achieve better health
outcomes, provide high quality of health care, effective patient participation
to the treatment and higher patient satisfaction. The aim of this study is to
determine levels and relationship between communication skills and empathy
tendency of support staff in public hospitals. A descriptive study was
conducted between January and June 2015 in all public hospitals (nine
hospitals) in Kocaeli. 387 support staff working in public hospitals
(receptionist, clinical assistants, patient services assistants and porters)
involved to the study. Communication Skills and Empathy Tendency Scales were
used in the study. This study indicated that the level of communication skills
and empathy tendency of support staff is in medium level, women have higher
communication skills (mental and behavioral) and empathy tendency than men.
Also it was found that there was a significant relationship between total
working experience and emotional, behavioral and general communication skills.
In addition, there was significant relationship between sub-dimensions of
communication skills and empathy tendency levels. As a result, effective and continuous
in-service trainings should be organized to improve communication skills and
empathy levels of support staff.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 22 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 19 |